شکوری

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن با بیان اینکه درخواست کرده‌ایم تا عرضه سنگ آهن در بورس کالا انجام شود، گفت: خرید ارزان سنگ آهن حدود ۸۰ درصد معادن سنگ آهن را تعطیل کرده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بهرام شکوری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه افزایش قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی تأثیرات خود را بر قیمت این محصول معدنی در داخل کشور هم گذاشته است، اظهارداشت: متأسفانه قیمت‌های خرید سنگ آهن در داخل بسیار ارزان است و همین موضوع مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه صادرات سنگ آهن با توجه به هزینه‌های حمل و نقل برای تولیدکنندگان هم به صرفه نیست، افزود: قیمت‌های خرید داخلی آنچنان ارزان است که هیچ توجیه اقتصادی برای تولیدکنندگان ندارد.همین موضوعات باعث شده تا حدود ۸۰ درصد معادن سنگ آهن تعطیل شود.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن تصریح کرد: وزیر صنعت انتقادات زیادی برای خام فروشی مواد معدنی مطرح می‌کند اما سوال اینجاست چرا قیمت های داخلی برای حمایت از معدن کاران منطقی نمی‌شود.

شکوری در ادامه با بیان اینکه درخواست کرده‌ایم تا عرضه سنگ آهن در بورس کالا انجام شود، گفت: اگر این امر اجرایی شود قیمت‌ها عادلانه شده و پول معدن کاران نیز پرداخت می‌شود، امروز محصولات را ارزان و یک سال بعد پول آنها را پرداخت می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها