دلار

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا در بازارهای بین المللی قیمت جهانی هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با افزایش روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، افزایش قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز در حالی است که قیمت این فلز گرانبها طی هفته گذشته بار دیگر با کاهش روبرو شده و روز جمعه به پایین ترین سطح در ماه های اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با ۴.۱۰ دلار افزایش به بیش از ۱۲۱۲ دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با ۰.۱۴ درصد کاهش به کمتر از ۱۰۱.۲۱ واحد رسیده است. ارزش دلار آمریکا روز جمعه در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۳ میلادی رسیده است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در صورت ادامه روند صعودی ارزش دلار قیمت طلا زیر فشار بیشتری قرار خواهد گرفت.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آی جی نیز تاکید کردند که افزایش گمانه زنی ها نسبت به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۱۹۰ دلار خواهد بود ولی اگر این سطح شکسته شود این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا ۱۰۷۰ دلار در هر اونس کاهش یابد. سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی ۱۲۳۰ دلار خواهد بود.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سیاست های مالی ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا طی ماه های آینده موجب افزایش تورم خواهد شد و فدرال رزرو راهی جز افزایش نرخ بهره نخواهد داشت.

بانک ای ان زد استرالیا نیز پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا به احتمال ۹۸ درصد در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

در بازار جهانی انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با ۱.۲۸ درصد افزایش به بیش از ۴۷.۳۹ دلار رسیده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۶.۶۴ دلار رسیده است. به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه قرار خواهد داشت.

منبع: پایگاه اینترنتی بولیون دسک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها