ترامپ و يلن

تحلیلگران معتقدند در حالی که جنت یلن، رییس فدرال رزرو از احتمال بالای افزایش نرخ بهره خبر می دهد، اما با توجه به سیاست‌های تورمی ترامپ، چشم انداز بهای طلا نامشخص است.

به گزارش "پایگاه خبری بورس کالای ایران" این روزها قیمت جهانی طلا در مسیر کاهش قرار گرفته و این احتمال وجود دارد که از کانال ۱۲۰۰ دلار خارج شود. عوامل متعددی در این روند موثر هستند. یکی از این عوامل احتمال تغییر در نرخ بهره آمریکا است که می تواند بسیاری از بازارها از جمله بازار جهانی طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

تقویت احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست ۱۴-۱۳ دسامبر پس از سخنرانی جنت یلن (به ۹۶ درصد)، شاخص دلار را به بالاترین سطح از آوریل ۲۰۰۳ رساند. رئیس فدرال رزرو اعلام کرد آمارهای مناسب اقتصادی در زمینه تورم، اشتغال و مسکن، زمینه برای افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک را تقویت کرده است. نرخ تورم مصرف‌کننده (سالانه) آمریکا در ماه دسامبر بیشترین رشد را در دو سال اخیر داشت. همچنان روند افزایش نرخ بهره با توجه به چشم‌انداز سیاست‌های تورمی ترامپ، در بلندمدت نامشخص است. بنابراین اونس طلا روز جمعه به کمترین سطح در ۵ ماه و نیم اخیر (۱۲۰۲ دلار) رسید. به نظر می‌رسد سطح تکنیکال ۱۲۱۰ دلاری از اونس طلا حمایت می‌کند، اما در صورت شکسته شدن سطح مزبور، حمایت تکنیکال بعدی سطح ۱۱۷۲ دلار است.

منبع: اقتصادنیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها