برق

روند تامین مالی صنایع از بازار سرمایه روز به روز در حال گسترش است به طوریکه انتشار اوراق سلف موازی در دو بورس کالایی کشور در کانون توجه تولیدکنندگان قرار گرفته است؛ از این رو پس از بزرگترین تامین مالی بخش کشاورزی کشور در بورس کالا که به تازگی انجام شده، این بار نوبت به بزرگترین تامین مالی صنعت برق در بورس انرژی رسیده است.

به گزارش « پایگاه خبری بورس کالای ایران» امین شکرریز مدیر بورس کالا و انرژی کارگزاری سهم آشنا از بزرگترین تامین مالی صنعت برق خبر داد و به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: بزرگترین تامین مالی صنعت برق ایران به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال فردا در بورس انرژی صورت می گیرد.


وی با بیان اینکه این اوراق به صورت سلف موازی استاندارد و برای شرکت نیروگاه سنندج مپنا منتشر می شود، افزود: مشاور عرضه این اوراق کارگزاری سهم آشنا، متعهد پذیره نویسی تامین سرمایه امین و صندوق بازارگردانی اختصاصی مپنا آشنا و همچنین این صندوق به عنوان بازارگردان این اوراق نیز تعیین شده است.


شکرریز به سود این اوراق اشاره کرد و در ادامه گفت: سود روز شمار این اوراق ۲۱ درصد، سود سالانه ۲۲ درصد و حداکثر این سود هم ۲۳ درصد تعیین شده است.


مدیر بورس کالا و انرژی کارگزاری سهم آشنا در پایان گفت: با توجه به شرایط پس از برجام و دغدغه هایی که شرکتهای تولیدی برای تامین نقدینگی دارند، تامین مالی باانتشار اوراق سلف موازی استاندارد در بورس های کالا و انرژی روش خوبی برای جمع آوری نقدینگی از بازار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها