کیتکو

تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی به عنوان متوالی در ۵ هفته روند نوسانات قیمت طلا را به درستی پیش بینی کرده بودند ولی در هفته گذشته این پیش بینی نادرست بوده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هفته گذشته ۶۵ درصد سرمایه گذاران و ۷۲ درصد کارشناسان اقتصادی پیش بینی کردند که قیمت طلا با افزایش روبرو می شود ولی این روند برعکس بوده و قیمت طلا با کاهش روبرو شده است.

تازه ترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی هفته جاری با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.

نظرسنجی هفته گذشته نشان می داد که قیمت طلا فارغ از اینکه چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی می رسد، با کاهش شدیدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی در نظرسنجی هفته گذشته اعلام کرده بودند که اگر دونالد ترامپ در انتخابات به پیروزی برسد، قیمت طلا با رشد بیشتری روبرو خواهد شد.

ولی پیروزی غیر منتظره ترامپ در انتخابات روز سه شنبه، موجب شد تا قیمت طلا در مبادلات روز جمعه برای لحظاتی به پایین ترین سطح در ۵ ماه اخیر کاهش یابد. این در شرایطی است که قیمت طلا در ساعات اولیه اعلام پیروزی ترامپ به بیش از ۱۳۰۰ دلار در هر اونس رسیده بود.

در نظرسنجی این هفته کیتکو ۱۸ کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد ۹ نفر معادل ۵۰ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند. ۸ نفر معادل ۴۴ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت و یک نفر معادل ۶ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییری نخواهد یافت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو هم ۸۰۳ نفر از سرمایه گذاران بین المللی شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۴۱۴ نفر معادل ۵۲ درصد اعلام کردند که قیمت طلا با افزایش همراه خواهد شد. ۲۹۲ نفر معادل ۳۶ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو می شود و ۹۷ نفر معادل ۱۲ درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که واکنش غیر منتظره بازار به پیروزی ترامپ طی هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت و قیمت طلا با افت بیشتری روبرو می شود. ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش دهد و هزینه های دولتی را افزایش دهد.

تقویت ارزش دلار می تواند عامل مهمی برای کاهش بیشتر قیمت طلا باشد. گروه دیگری از کارشناسان اقتصادی نیز اعلام کردند که نااطمینانی نسبت به انتخابات آمریکا و پیروزی ترامپ موجب خواهد شد تا قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو شود.

سطح حمایتی قیمت طلا نیز ۱۲۲۰ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

منبع: کیتکونیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها