کیتکو

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده که قرار است انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شود، با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، نظرسنجی نشان می دهد که نااطمینان نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هفته آینده مهمترین عامل افزایش احتمالی قیمت طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که رقابت بین ترامپ و کلینتون به شدت نزدیک و شانه به شانه است و پیش بینی این مساله که چه کسی شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد، سخت و دشوار شده است.

همچنین ۱۷کارشناس ارشد اقتصادی در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۱ نفر معادل ۶۵ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده با افزایش روبرو خواهد شد. ۳ نفر معادل ۱۸ درصد اعلام کردند قیمت طلا با کاهش همراه می شود و ۳ نفر دیگر نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو ۵۰۷ نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز ۳۶۳ نفر معادل ۷۲ درصد اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. ۱۰۲ نفر معادل ۲۰ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و ۴۲ نفر معادل ۸ درصد نیز بر این باورند که قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.

هفته گذشته ۵۶ درصد سرمایه گذاران و ۴۴ درصد کارشناسان اقتصادی پیش بینی کردند که قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد.

کارشناسان اقتصادی در هفته های گذشته ۱۹ بار قیمت طلا را درست پیش بینی کرده اند و ۵ بار پیش بینی آنها نادرست بوده است یعنی ۷۹ درصد پیش بینی های آنها درست بوده است.

سرمایه گذاران بین المللی نیز در این مدت ۱۶ بار پیش بینی درستی از قیمت طلا داشته اند و ۸ پیش بینی آنها نیز نادرست بوده است.

به نظر می رسد با روشن شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اینکه چه کسی رئیس جمهور جدید این کشور خواهد بود، مسیر نوسانات قیمت طلا به روشنی مشخص خواهد شد. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در صورت پیروزی دونالد ترامپ با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد و در صورت پیروزی کلینتون قیمت طلا با کاهش همراه می شود.

برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که اگر قیمت طلا بتواند طی روزهای آینده سطح مقاومتی ۱۳۲۵ دلاری را بشکند به زودی با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

پس از برگزاری انتخابات آمریکا، مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا برگزاری نشست دسامبر فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

فدرال رزرو در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند.

منبع: کیتکونیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها