1356503679.jpg

قیمت طلا در بازارهای بین المللی روز جمعه نیز با افزایش نسبی روبرو شد تا در هفته ای که گذشت برای چهارمین بار متوالی با رشد همراه شده باشد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد ۲ درصدی روبرو شده که علت اصلی آن نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

بر اساس این گزارش، نگرانی های سیاسی در عرصه بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا داشته است.

این گزارش افزود: تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نیز نشان می دهد که وضعیت بازار اشتغال در ماه اکتبر نسبتا مثبت بوده و این مساله احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر را بیشتر کرده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نتایج نهایی آن قرار خواهد داشت. به نظر می رسد در صورت پیروزی دونالد ترامپ قیمت جهانی طلا با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نیز عامل مهم و تاثیرگذاری بر روند نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۱.۲۰ دلار افزایش به ۱۳۰۴ دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از ۲.۲ درصد رشد داشته است.

قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۲ درصد کاهش به کمتر از ۱۸.۳۷ دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته گذشته با رشد ۲.۳ درصدی روبرو شده است.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته ۱۶۱ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. نرخ بیکاری نیز به ۴.۹ درصد رسیده است.

برخی تحلیلگران معتقدند که آمارهای اشتغال به اندازه ای امیدوار کننده بوده است که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد. این مساله می تواند به مانع بزرگی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا تبدیل شود.

افزایش نرخ بهره می تواند موجب تقویت ارزش دلار آمریکا شود و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که شانس پیروزی ترامپ در برابر کلینتون طی روزهای اخیر افزایش داشته و این مساله بازارهای بین المللی را نگران کرده است. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

منبع: از پایگاه اینترنتی مارکت واچ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها