عبده تبریزی

شرکت های بزرگ باید توانایی جمع آوری سرمایه از طریق بورس را داشته باشند و دانش لازم برای تامین هزینه های طرح های توسعه ای خود را از طریق بازار سرمایه کسب کنند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از سنا، مشاور وزیر مسکن و عضو شورای عالی بورس معتقد است، بازار سرمایه هم اکنون به یک واقعیت اقتصادی تبدیل شده است که می تواند نقش مؤثری در تامین مالی صنایع بزرگ و متوسط داشته باشد.

حسین عبده تبریزی گفت: در حال حاضر ساز و کار بانکی کشور به دلیل اعمال تحریم های گذشته با ضعف روبرو است و افزود: وقتی کشوری از جمله ایران به وضعیت دشوار اقتصادی وارد شود، بازگشت به شرایط قبل نیاز به برنامه ریزی و تلاش بسیار دارد و در این راه اجرای اصول اقتصاد مقاومتی می تواند اقتصاد ایران را به شرایط متعادل بازگرداند.

عبده تبریزی با اشاره به تحریم بانکی ایران گفت: بخش واقعی اقتصاد تمایل زیاد به تعامل با اروپا دارد اما تحریم ها مانع تعاملات اقتصادی شده که حل آن هم بسیار کند انجام می گیرد.

عضو شورای عالی بورس افزود: امروزه اقتصاد پیچیده و گسترده شده است و به تبع آن صنایع و شرکت های بزرگ و متوسط نیز به سمت پیچیدگی حرکت کرده اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهمی که با پیچیدگی و گستردگی اقتصاد، مطرح می شود، مسئله تامین مالی بنگاه های اقتصادی است، عنوان کرد: بنگاه های اقتصادی مانند سایر نقاط دنیا باید به جای تامین مالی از سیستم بانکی از ساز و کار بازار سرمایه بهره برداری کنند.

وی ادامه داد: مدیران ارشد اقتصادی مثل رییس بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی به شکل رسمی تاکید کرده اند که شرکت های بزرگ باید به سمت بازار سرمایه حرکت کنند.

این عضو شورای عالی بورس معتقد است که شرکت های بزرگ باید توانایی جمع آوری سرمایه از طریق بورس را داشته باشند و دانش لازم برای تامین هزینه های طرح های توسعه ای خود را از طریق بازار سرمایه کسب کنند.

در پایان عبده تبریزی با بیان اینکه راه امن تامین مالی بنگاه های اقتصادی از بازار سرمایه عبور می کند، گفت: بجای آنکه شرکت ها به بانک بروند و مجموعه بانکی کشور به عنوان واسطه برای آنها تامین مالی انجام بدهد، خودشان می توانند با افزایش اعتبار در بازار سرمایه منابع جمع کنند. این رویکرد قطعا به کاهش هزینه های مالی شرکت ها منجر خواهد شد و این هزینه ها به جای پرداخت به سیستم بانکی صرف توسعه بنگاه اقتصادی می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها