مدیرکل شرکت پشتیانی امور دام خوزستان گفت: از امسال برای اولین ذرت تولیدی خوزستان در بورس کالا عرضه می‌شود که شرکت پشتیبانی امور دام محصول ذرت را از کشاورزان تحویل می‌گیرد و برای عرضه در بورس آماده سازی می کند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هادی سلامات اظهار کرد: استان خوزستان بزرگترین تولیدکننده ذرت در کشور محسوب می‌شود و امسال مقرر شد به عنوان پایلوت کشوری، ذرت استان از طریق بورس عرضه شود.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی به عنوان مباشر خرید فعالیت می‌کند، افزود: قیمت خرید تضمینی دولت به ازای هر کیلوگرم ذرت ۹۶۰ تومان است که اگر این محصول در بورس با قیمت کمتری از نرخ تضمینی فروش رود، قطعا مبلغ مابه‌تفاوت محصول به کشاورز پرداخت می‌شود.

سلامات تصریح کرد: تحویل ذرت از هفته گذشته آغاز شده و تاکنون سه هزار تن محصول جهت آماده سازی و عرضه در بورس تحویل شرکت شده است و این توانایی را داریم تا ۴۰۰ هزار تن ذرت را از کشاورزان تحویل بگیریم.

وی عنوان کرد: با این اقدام دست دلالان و سودجویان از بازار محصول ذرت کوتاه می‌شود و اگر طرح با موفقیت اجرا شود قطعا می‌توان سایر محصولات کشاورزی را از طریق بورس به فروش رساند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها