MW-EK906_Gold_2_ZG_20160421172428.jpg

انجمن بازار طلای لندن موسوم به "ال بی ام ای" در تازه ترین نظرسنجی خود به این نتیجه رسیده است که قیمت طلا تا اکتبر سال آینده با رشد ۷ درصدی روبرو خواهد شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تازه ترین نظرسنجی انجمن بازار طلای لندن نشان می دهد که پایین بودن یا منفی بودن نرخ بهره واقعی و مشکلات اقتصادی جهان موجب افزایش تقاضا برای طلا خواهد شد.

بر اساس این گزارش نظرسنجی انجمن بازار طلای لندن حاکی است که قیمت طلا تا اکتبر ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۷ درصد افزایش خواهد یافت. قیمت نقره نیز در این مدت با رشد ۱۸ درصدی روبرو خواهد شد.

این گزارش افزود: قیمت طلا تا اکتبر سال آینده به بیش از ۱۳۴۷ دلار افزایش خواهد یافت. قیمت هر اونس نقره نیز به بیش از ۲۰.۹۰ دلار خواهد رسید. اکتبر گذشته شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده بودند که قیمت طلا تا ۱۲ ماه آینده به ۱۱۶۰ دلار خواهد رسید که این رقم ۱۰۰ دلار کمتر از قیمت کنونی است.

قیمت طلا در شش ماه نخست امسال با رشد ۲۵ درصدی روبرو شد و این در حالی بود  که قیمت طلا در سه سال گذشته به طور متوالی با کاهش همراه شده بود.

دیک پون تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: اگر فدرال رزرو آمریکا پس از افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر، تصمیم بگیرد تا اجرای سیاست های پولی عادی را متوقف کند و تصمیمی برای افزایش بیشتر نرخ بهره نداشته باشد، قیمت طلا در شش ماه نخست سال آینده به بیش از ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید.

وی افزود: مشکلات اقتصادی و مالی و سیاسی زیادی در جهان وجود دارد که می تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا در شرایط کنونی شود.

افزایش تقاضای سرمایه گذاری از سوی صندوق های بزرگ پوشش ریسک نیز می تواند عامل مهمی برای رشد قیمت طلا طی ماه های آینده باشد.

افزایش تقاضای فیزیکی هند و چین نیز می تواند عامل تعیین کننده ای در نوسانات قیمت جهانی طلا باشد. فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال ۲ نشست دیگر برگزار خواهد کرد و بعید به نظر می رسد که با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر، نرخ بهره را در نشست آتی تغییر دهد.

به احتمال زیاد مقامهای فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر در خصوص افزایش نرخ بهره تصمیم گیری خواهند کرد.

منبع: بلومبرگ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها