گندم

قائم‌مقام سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه با بورس کالای ایران برای عرضه سلف محصولات کشاورزی به توافق رسیده‌ایم گفت: تمامی محصولات کشاورزی قابلیت عرضه سلف در بورس دارند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سیدمهدی کلاته رحمانی، در خصوص امکان عرضه سلف محصولات کشاورزی در بورس کالا گفت: نظر کارشناسی سازمان تعاونی روستایی به عنوان متولی تولیدات بخش کشاورزی، خرید و فروش انواع محصولات کشاورزی در بورس کالا به‌ عنوان متولی عرضه است؛ به طوری که این اعتقاد وجود دارد که می‌توان عمده محصولات کشاورزی را بورسی کرد.

قائم‌مقام سازمان تعاون روستایی افزود: عرضه سلف محصولات کشاورزی در کشورهای پیشرفته دنیا انجام می‌شود و ما نیز باید عرضه سلف کالاهای مختلف در بورس کالا را آغاز کنیم که این اتفاق، مزایای زیادی برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دارد؛ بر همین اساس با بورس کالای ایران این توافق شده است تا محصولات کشاورزی به‌صورت سلف عرضه شود که این کار با عرضه چند محصول شروع شده است.

وی با اشاره به اجرای معاملات گواهی سپرده کالایی در بورس کالا تصریح کرد: منظور از گواهی سپرده کالایی، معامله محصولات براساس قبض انباری است که به تولیدکنندگان پس از تحویل محصول به انبارهای تحت نظارت بورس داده می‌شود. به نحوی که تولیدکنندگان پس از دریافت قبض انبار می‌توانند، محصول مورد نظر خود را در تابلوی بورس به فروش برسانند و این اتفاق مثبت از ۲ سال گذشته به مرحله اجرایی درآمده است.

کلاته رحمانی گفت: در معاملات گواهی سپرده کالایی، بورس کالا بر روند معاملات نظارت می‌کند و به این ترتیب بسیاری از هزینه‌ها در مبادلات کشاورزی به خصوص هزینه‌های حمل و نقل کاسته می‌شود.

قائم‌مقام سازمان تعاون روستایی اظهار کرد: در سال گذشته ذرت خوزستان و جو کرمانشاه به صورت آزمایشی در بورس کالا ایران به صورت گواهی سپرده کالایی عرضه و معامله شد و در سال جاری تمام محصولات جو و ذرت کشور در بورس کالا مورد معامله قرار می گیرد که معاملات جو با موفقیت به مراحل پایانی رسیده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها