نفت

دبیرکل اوپک گفت: این سازمان ماه آینده بدون اختلافات در مورد سطح تولید هر کشور به توافق دست خواهد یافت و بر اساس توافق الجزایر در تعیین سقف تولید برای ایران انعطاف خواهیم داشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»دبیرکل اوپک گفت: اوپک ماه آینده برای محدود کردن سطح تولید بدون اختلافات بسیار در مورد سطح تولید هر کشور به توافق خواهد رسید.

محمد بارکیندو همچنین در حاشیه کنفرانس نفت و پول به خبرنگاران گفت: درصورتی‌که اوپک در نشست آتی خود در ۳۰ نوامبر به توافق برسد، روسیه که عضو اوپک نیست به تعهد خود برای محدود کردن سطح تولید عمل می‌کند.

بارکیندو ادامه داد: «ما انتظار داریم که تمام آجرهای این ساختمان به صورت بهنگام و به موقع برای اجرایی شدن در جای خود قرار خواهد گرفت »

وی تاکید کرد: «من خوش‌بین هستم که به تصمیمی دست خواهیم یافت.»

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک در الجزایر بر سر کاهش تولید از ۳۳ میلیون بشکه در روز به ۳۲.۵۰ میلیون بشکه توافق کردند. این توافق قیمت نفت را تا ۵۴ دلار بالا برد.

بارکیندو موضوع منابع ثانویه را مشکلی بر سر رسیدن به توافق نمی داند و اضافه کرد در توافق الجزایر «معافیتی» وجود نداشت و کمیته وضعیت کشورها را در نظر خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت روز دوشنبه نسبت به آمار ارائه شده توسط دبیرخانه اوپک در مورد میزان تولید نفت ایران بر اساس اطلاعات منابع ثانویه اعتراض کرده و گفته بود اوپک میزان تولید نفت ایران را ۲۵۰ هزار بشکه نفت در روز کمتر اعلام کرده است.

وی ادامه داد: «توافق الجزایر همه چیز را شامل می‌شود. تمامی ۱۴ عضو بر سر این سقف توافق کردند که این امر به ما برای اجرایی کردن این توافق و در نظر گرفتن شرایط خاص برخی از کشورها نظیر ایران انعطاف‌پذیری می‌دهد.»

وی در مورد اینکه اوپک سقف تولید خود را کمتر خواهد کرد و یا به همین محدوده وفادار خواهد ماند، از اظهارنظر خودداری کرد.

وی توضیح داد: «این محدوده انعطاف پذیری ایجاد می‌کند. انعطاف‌پذیری در یک تصمیم جامع ۱۴ عضو و همچنین انعطاف‌پذیری در اجرای این تصمیم.این یک کنفرانس تصمیم‌سازی است. انچه این کمیته انجام می‌دهد، طراحی چارچوب برای اجرای این محدوده است.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها