طلا

طلای جهانی پس از اینکه در معاملات روز گذشته به بالاترین سطح در حدود دو هفته اخیر رسید، تحت تاثیر ثابت ماندن ارزش دلار و ابهام نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و افزایش نرخهای بهره این کشور، روز چهارشنبه اندکی کاهش یافت.

به گزارش « پایگاه خبری بورس کالای ایران »هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۶۱.۷۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا رکورد ۱۲۶۴.۷۸ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۰ اکتبر بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد اُفت کرد و در ۱۲۶۲.۶ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۶.۳۰ دلار یا ۰.۵ درصد افزایش پیدا کرده و در ۱۲۶۲.۹۰ دلار بسته شده بود.

یک مدیر سرمایه در صندوق هوان گولد چین که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در چین است، به رویترز گفت: حمایت اخیری که قیمتهای طلا پیدا کرده، از تقاضای خرید در چین و سایر بازارهای نوظهور بوده است. دلار هم پس از رشد چشمگیر اخیر، اندکی دچار ضعف شده که ممکن است به تثبیت ارزش طلا برای مدت کوتاهی کمک کند.

شاخص دلار آمریکا در معاملات روز چهارشنبه بخشی از ضرر روز گذشته را جبران کرد و در ۹۷.۸۹۵ واحد ایستاد.

این ارز پس از آماری که نشان داد رشد قیمتهای مصرفی آمریکا ضعیف بوده است، از بالاترین رکورد هفت ماه اخیر عقب نشینی کرد.

آمار اقتصادی مثبت، موضع بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخهای بهره را تقویت می کند. نظرسنجی رویترز نشان می دهد که سرمایه گذاران احتمال افزایش نرخهای بهره در دسامبر را ۷۰ درصد برآورد می کنند.

طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا حساس است زیرا بالا رفتن نرخها، هزینه نگهداری طلا را افزایش می دهد و در مقابل، از ارزش دلار حمایت می کند.

بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر آمار رشد تولید ناخالص داخلی که ثبات اقتصاد چین را نشان داد، روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی صعود کردند.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت اف سی استون در یادداشتی نوشت: با وجود شروع خوبی که طلا در ابتدای هفته داشت، این شرکت نسبت به دورنمای کوتاه مدت این فلز دید نسبتا منفی دارد. انتظار می رود ارزش دلار در سه ماهه چهارم در صورت پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری، رشد بیشتری پیدا کند.

قوی‌تر شدن دلار عامل منفی برای طلا خواهد بود زیرا طلا را که به این ارز معامله می شود برای خریداران دارنده ارزهای دیگر گران‌تر می کند.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷.۶۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین و پالادیم تغییر چندانی نداشتند و به ترتیب ۹۴۲ دلار و ۶۳۸.۲۵ دلار معامله شدند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها