• ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
  • کد خبر: 647
89.jpg

انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۵ با کاهش ۱.۴ درصدی به ۱۶.۱۱۰ میلیون تن رسید و ایران از این لحاظ در جایگاه چهاردهم جهان قرار گرفت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود از تولید فولاد در جهان، تولید فولاد در سال ۲۰۱۵ را مورد بررسی قرار داد که بر این اساس، تولید فولاد جهان در سال گذشته میلادی با ۲.۸ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۴ به ۱۶۲۲.۸ میلیون تن رسیده است.

بر اساس این گزارش، تولید فولاد در تمام مناطق جهان به جز استرالیا و نیوزیلند با کاهش مواجه شده است. بیشترین کاهش مربوط به آمریکای شمالی با کاهش ۸.۶ درصدی بوده است. تولید فولاد در آسیا نیز با کاهش ۲.۳ درصدی مواجه شده است.

بر اساس این آمار، چین با تولید ۸۰۳.۸ میلیون تن فولاد در رتبه نخست جهان در سال ۲۰۱۵ قرار دارد و ژاپن و هند به ترتیب با تولید ۱۰۵.۲ میلیون تن و ۸۹.۶ میلیون تن رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داد‌ه‌اند.

رتبه‌های چهارم تا سیزدهم نخست تولیدکننده فولاد در جهان در سال ۲۰۱۵ به ترتیب، چین، ژاپن، هند، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، برزیل، ترکیه، اوکراین، ایتالیا، تایوان، مکزیک هستند که همگی به جز هند در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال ۲۰۱۴ با کاهش تولید مواجه شدند. بیشترین کاهش نیز مربوط به اوکراین با ۱۵.۶ درصد و آمریکا با ۱۰.۵ درصد بوده است.

بر اساس برآوردهای این نهاد بین‌المللی، ایران در سال ۲۰۱۵ با تولید ۱۶.۱ میلیون تن فولاد در رتبه چهاردهم کشورهای جهان از این لحاظ قرار داد. تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۴ برابر با ۱۶.۳ میلیون تن بوده است. به این ترتیب تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال پیش از آن ۱.۴ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، ایران در ۱۲ ماه سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۱۶.۱۱۰ میلیون تن فولاد تولید کرده است که این رقم برای مدت مشابه سال ۲۰۱۴ برابر با ۱۶.۳۳۱ میلیون تن بوده است.

ایران در ماه دسامبر، آخرین ماه سال ۲۰۱۵، بالغ بر ۱.۳۰۰ میلیون تن فولاد تولید کرده است که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۴ با کاهش ۴.۶ درصدی مواجه شده است. میزان تولید فولاد ایران در دسامبر سال ۲۰۱۴، معادل ۱.۳۶۲ میلیون تن برآورد شده است.

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد در سطح جهان در دسامبر سال ۲۰۱۵ نسبت به سال پیش از آن ۵.۷ درصد کاهش داشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها