big-gold.jpg

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با تغییر چندانی همراه نشده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا طی هفته گذشته موجب شد تا ارزش دلار با افزایش نسبی روبرو شود و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد می کند.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا موجب شده است تا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال بیشتر شود.

فدرال رزرو تا پایان امسال ۲ نشست دیگر برگزار خواهد کرد یکی در ماه نوامبر و دیگری دسامبر. البته بعید به نظر می رسد که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، فدرال رزرو در نشست این ماه تصمیمی برای تغییر نرخ بهره داشته باشد.

قیمت هر اونس طلا امروز به سطح ۱۲۵۲ دلاری رسیده که نسبت به روز جمعه تغییر چندانی نداشته است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی آمریکا نشان می دهد که قیمت تولید کننده در ماه سپتامبر با بیشترین افزایش از دسامبر ۲۰۱۴ روبرو شده و میزان خرده فروشی در این کشور نیز با افزایش ۰.۶ درصدی همراه شده است.

شاخص ارزش دلار نیز با ۰.۲ درصد افزایش روبرو شده و به بیش از ۹۸.۱۶ واحد رسیده است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی چین نیز نشان می دهد که قیمت تولید کننده در ماه سپتامبر به طور غیر منتظره ای با افزایش روبرو شده است. این نخستین بار در ۵ سال اخیر بوده است که شاخص قیمت تولید کننده در اقتصاد چین با افزایش روبرو شده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۴ درصد افزایش به بیش از ۹۶۵ تن رسیده است. میزان تقاضای فیزیکی طلا در بازار هند با توجه به آغاز فصل جشن های سراسری با افزایش نسبی روبرو شده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و آمریکا قرار خواهد داشت. نوسانات ارزش دلار آمریکا تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.

وضعیت تقاضای فیزیکی در کشورهای در حال توسعه و نوظهور به خصوص چین و هند نیز می تواند تاثیر مهمی بر روند قیمت طلا داشته باشد. نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است روزهای اول و دوم نوامبر برگزار شود.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها