• ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
  • کد خبر: 6446
BrowserPreview_tmp (3).jpg

در این گزارش، روند جهانی اونس طلا از لحاظ تحلیل فاندامتال و تکنیکال مورد بررسی قرار می گیرد.

تحلیل فاندامنتال طلا ( هفته سوم اکتبر)

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بعد ازشکسته شدن سطح حمایتی بسیار مهم ۱۳۰۰ دلاری برای طلا و نزول آن تا محدوده ۱۲۶۳ ، در هفته دوم اکتبر سه رویداد مهم به وقوع پیوست که نتنها نتوانست موجب اصلاح و برگشت قیمت طلا را فراهم کند بلکه قیمت را تاآستانه حمایت بسیار مهم ۱۲۵۰ پایین آورد.

این سه رویداد به ترتیب آمارنه چندان مطلوب Nonfarm ، انتشار صورتجلسه نشست سپتامبر فدرال رزرو و سخنرانی خانم یلن در مجمع فدرال بوستون بوده است با توجه به اینکه سال گذشته در نشست نوامبر برای اولین بار بعد ۹ سال نرخ بهره افزایش پیدا کرد و در طول سال ۲۰۱۶ نیز این اتفاق به تاخیر افتاده است سرمایه گذاران احساس می کنند که افزایش نرخ بهره در یکی از دو نشست آینده فدرال رزرو به طور حتم انجام خواهد شد که همین موضوع فرصتی را برای افزایش به طلا نمی دهد .

شاخص دلار درآخرین روز هفته گذشته به رقم بی سابقه ۹۸ رسید که این سومین تلاش برای ثبت این عدد طی چند روز گذشته بوده است ، اگر شاخص بتواند روی همین عدد هم تثبیت شود و مانند دفعه قبل دفع نشود اونس بی گمان حمایت ۱۲۵۰ را از دست خواهد داد . اگر این حمایت از دست برود طلا تا محدوده ۱۲۳۲ عقب خواهد نشست .

هفته جاری آمار های تورمی مهمی در حوزه یورو، انگلیس و امریکا منشتر خواهد شد و همچنین اعلام نرخ بهره اروپا و سخنرانی اقای دراگی که تاثیر مهمی بر جفت ارز ها خواهد گذاشت که به تناسب بر شاخص دلار و اونس تاثیر خواهد گذاشت .

نمودارهای شاخص سهام نیویورک طی چند هفته گذشته پر نوسان اما رو به رشد بوده اند که این موضوع فشار زیادی را برفروش اونس خواهد گذاشت .

انتخابات ریاست جمهوری امریکا حدود ۲۳ روز دیگر در روز سه شنبه ۸ نوامبر ( ۱۸ آبان ماه ) برگزار می شود با توجه به اینکه مهم ترین تاثیرات را اخبار آمریکا بر اونس طلا می گذارد بنظر می رسد که تا نزدیکی انتخابات اونس کماکان در محدوده های range یا زیگزاگ ( مانند هفته قبل ) نوسان کند و شاید انتظار برای صعود حداقل تا نزدیکی انتخابات سخت باشد .

تحلیل تکنیکال اونس طلا

در نمودار روزانه اونس فشار فروشنده و ناتوان از برگشت قیمت به سمت بالا حتی برای اصلاح دیده می شود.و انتظار کاهش قیمت تا محدوده ۱۲۲۰ پیش بینی می شود، اما این پیش بینی تا زمانی برای این هفته "معتبر" است که سطح ۱۲۶۳ به سمت بالا شکسته نشود، در صورت شکست این سطح احتمال رشد قیمت برای اصلاح در کوتاه مدت دور از انتظار نخواهد بود، اما درحال حاضر از نظر تکنیکالی در صورتی که اول بازگشایی زیر سطح ۱۲۵۰ تثبیت شود، منجر به کاهش خواهد شد.

حمایت مقاومت های که در نمودار روزانه اونس دیده می شود به شرح زیر است:

حمایت ها: ۱۲۵۰ - ۱۲۳۵ - ۱۲۲۰ - ۱۲۰۰

مقاومت ها: ۱۲۶۳ - ۱۲۷۸ - ۱۳۰۳


منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها