جو دامی.jpg

مدیرعامل مجمع خبرگان کشاورزی گفت: با اجرای سیاست قیمت تضمینی، کشاورزانی که سال ها با اجرای خرید تضمینی پول خود را با تاخیر دریافت می‌کردند، مطالبات خود را به سرعت دریافت کردند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، علی خان محمدی مدیرعامل مجمع خبرگان کشاورزی به اجرای سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا اشاره کرد و گفت: سیاست قیمت تضمینی جو در سال گذشته به صورت آزمایشی در استان کرمانشاه اجرایی شد و امسال نیز برای اولین بار محصول جو کشاورزان کل کشور در بورس کالا به صورت قیمت تضمینی عرضه شد که اقدام بسیار خوبی بود، زیرا کشاورزان وجه معاملات انجام شده در بورس کالا را به سرعت دریافت کردند.

وی کاهش بار مالی دولت و پرداخت سریع مطالبات کشاورزان را از مزایای اجرای سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا دانست و افزود: با اجرای این طرح کشاورزان پول معامله‌ای که در بورس کالا انجام شد، را به سرعت دریافت کردند که این موضوع موجب رضایت آنها شده است، به طوری که کشاورزان معتقدند، با اجرای سیاست قیمت تضمینی در سال‌جاری وضعیت جو از گندم بهتر شده است.

خان محمدی با بیان اینکه قرار است، مابه التفاوت قیمت جو خریداری شده در بورس با قیمت تضمینی مصوب دولت، از سوی دولت پرداخت شود، افزود: بهتر است مبلغ یارانه‌ای که قرار است از سوی دولت به کشاورزان پرداخت شود، به سرعت تخصیص داده شده، تا رضایت کامل کشاورزان حاصل شود.

مدیرعامل مجمع خبرگان کشاورزی با بیان اینکه بورس بهترین محل برای معامله کالاهایی همچون گندم، جو و محصولات دیگر است، به مزیت‌های اجرای سیاست قیمت تضمینی نسبت به خرید تضمینی اشاره کرد و افزود: در خرید تضمینی، دولت مطالبات کشاورزان را به موقع پرداخت نمی کند، اما در سیاست قیمت تضمینی بورس می‌تواند زودتر و به موقع این پول را پرداخت کند، بنابراین بورس با مزایایی که دارد می‌تواند جای خرید تضمینی را بگیرد.

وی تصریح کرد: سیاست قیمت تضمینی به دلیل مزیت هایی که دارد می تواند در کلیه محصولات اجرایی شود، به طوری که بورس با کشاورز قرارداد بسته و محموله های انبار را پیش فروش می‌کند و از این طریق ارتباط کشاورز با بورس افزایش پیدا کرده و از این طریق تولیدات کشاورزان نظام‌مند می‌شود و روش مورد استفاده سایر کشورها به اجرا در می‌آید.

منبع: فارس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها