• ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
  • کد خبر: 6420
38005-446479.jpg

تازه ترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی این هفته ۱۷ تحلیلگر اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد ۹ نفر معادل ۵۳ درصد اعلام کردند قیمت طلا طی روزهای آینده با افزایش روبرو خواهد شد. ۴ کارشناس ارشد اقتصادی معادل ۲۴ درصد به کاهش قیمت طلا رای داده اند و ۴ نفر دیگر نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز ۸۵۳ نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز ۴۶۴ نفر معادل ۵۴ درصد اعلام کردند قیمت طلا طی هفته آینده با افزایش همراه خواهد شد و ۲۳۹ نفر معادل ۲۸ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۱۵۰ نفر معادل ۱۸ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با تغییر چندانی همراه نخواهد شد.

هفته گذشته ۷۸ درصد تحلیلگران اقتصادی و ۵۷ درصد سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. برخی تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که قیمت این فلز زرد پس از کاهش شدید طی هفته های اخیر به دنبال آغاز روند صعودی است ولی افزایش ارزش دلار آمریکا همچنان مانع بزرگی به شمار می رود.

گروهی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که قیمت طلا در هفته آینده به سطح ۱۲۸۰ دلاری نخواهد رسید. به نظر می رسد برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا طی ماه های نوامبر و دسامبر عامل مهمی در تعیین قیمت طلا در ماه های آینده خواهد بود.

بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در نشست نوامبر نرخ بهره را تغییر دهد، آن هم با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا.

سین لاسک تحلیلگر اقتصادی نیز گفت: قیمت طلا اگر بتواند سطح مقاومتی ۱۲۶۰ تا ۱۲۶۵ دلاری را بشکند می توان نسبت به ادامه روند صعودی قیمت این فلز زرد امیدوار بود.

بسیاری از تحلیلگران به سرمایه گذاران بین المللی توصیه می کنند که با توجه به نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و در پیش بودن انتخابات آمریکا، برای سرمایه گذاری در بازار طلا کاملا محتاط باشند.

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها