6354.jpg

در روزهای ابتدایی هفته اخیر و قبل از تعطیلات ایام محرم در مجموع ۱۸۹ قطعه سکه بهار آزادی به ارزش ۲میلیارد و ۳۹ میلیون ریال در قالب گواهی سپرده در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هفته گذشته ۱۸۹ سکه در ۱۱ نوبت معاملاتی مورد معامله قرار گرفت که بررسی معاملات بیانگر آن است که در سه روز معاملاتی هفته گذشته، قیمت ها نزولی بوده است.

بر این اساس طی هفته گذشته بیشترین حجم معاملات در روز دوشنبه با انعقاد ۷۹ سکه طلا به ارزش ۸۵۳ میلیون ریال اختصاص داشت. این در شرایطی است که کمترین حجم معاملات در روز شنبه هفته گذشته با ۴۲ معامله و ارزش حدود ۴۵۳ میلیون ریال ثبت شد.

همچنین امروز نیز حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران  به ۳۰ سکه و ارزش ۳۲۴ میلیون ریال رسید  .

به اعتقاد کارشناسان، معاملات سکه در بورس کالا در بستری امن، شفاف و آنلاین، می تواند در بین معمله گران و فعالان بازار طلا اطمینان خاطر ایجاد نماید و دغدغه حمل و نگهداری فیزیکی سکه طلا که یکی از نگرانی های مهم دارندگان سکه طلا است را برطرف کند. از سویی معامله این اوراق نیز بدون هر گونه مراجعه فیزیکی به فروشندگان سکه طلا صورت می گیرد که می تواند بعضاً نگرانی های حاصل از جعل و تقلبی بودن سکه را نیز کاملا مرتفع کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها