200601_961.jpg

قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه به کمتر از ۱۳۱۰ دلار رسیده که نسبت به روز گذشته ۴.۲۰ دلار کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش شاخص ارزش دلار آمریکا به بیش از ۹۵.۹۵ واحد رسیده است و این در شرایطی است که ارزش پوند انگلیس پس از اظهارات روز گذشته ترزا می نخست وزیر این کشور مبنی بر آغاز روند خروج از اتحادیه اروپا تا مارس ۲۰۱۷ میلادی، با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

انتشار آمارهای مثبت و امیدوار کننده اقتصادی در آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است. شاخص تولیدات صنعتی آمریکا در ماه گذشته به بیش از ۵۱.۵ واحد رسیده است.

موسسه سرمایه گذاری آی جی اعلام کرد: انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا می تواند احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده را بیشتر کند و این مساله فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به بیش از ۶۲ درصد افزایش یافته است.

موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس نیز اعلام کرد: تعطیلی بازارهای چین طی روزهای آینده موجب خواهد شد تا قیمت طلا با نوسانات چندانی روبرو نشود و به یک ثبات نسبی دست یابد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی سطخ حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۳۱۰ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت تا ۱۳۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.

سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی ۱۳۳۰ دلار است و اگر این سطح شکسته قیمت طلا تا ۱۳۳۵ دلار افزایش خواهد داشت.

در بازار انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با ۰.۲۱ درصد کاهش به کمتر از ۵۰.۶۶ دلار رسیده است.

فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال ۲ نشست دیگر برگزار خواهد کرد. با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در نشست نوامبر تصمیمی برای تغییر نرخ بهره داشته باشد و به احتمال زیاد هر تصمیمی درباره نرخ بهره را به نشست دسامبر موکول خواهد کرد.

برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی بین ترامپ و کلینتون نیز موجب افزایش گمانه زنی ها در خصوص پیروزی احتمالی کلینتون شده و این مساله نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

منبع: پایگاه اینترنتی بولیون دسک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها