Oil-Well-Sunset (1).jpg

با وجود توافق هفته‌ گذشته صادرکنندگان عمده نفت برای کاهش تولید،‌ قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه از بشکه‌ای ۵۰ دلار فاصله گرفت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هر بشکه نفت برنت در معاملات روز دوشنبه با افتی ۳۵ سنتی ۴۹ دلار و ۸۴ سنت داد و ستد شد. قیمت هر بشکه نفت وست‌تگزاس اینترمدییت نیز با ۴۰ سنت کاهش به ۴۷ دلار و ۸۴ سنت رسید.

 فعالیت معاملاتی نفتی به دلیل تطیلات عمومی در چین و آلمان (بزرگترین بازارهای آسیا و اروپا) بسیار محدود بوده است.

سقوط قیمت در حالی اتفاق می‌افتد که هفته گذشته اعضای اوپک برای کاهش تولیدات به سطوح ۳۲.۵ تا ۳۳ میلیون بشکه‌ای به توافق رسیدند. این در حالی است که قرار است در نشست سیاست‌گذاری ماه نوامبر جزئیات این طرح بررسی شود.

معامله‌گران اعلام کردند با وجود اعلام کاهش تولید قیمت‌ها افت کرده است، چرا که بازارها در حال حاضر همچنان با تولید مازاد مواجه است و به نظر می‌رسد این مداخله برنامه‌ریزی شده برای کاهش میزان تولید به زیر میزان مصرف کافی نباشد.

بانک بارکلیز اعلام کرد: «در حالی که انتظارات برای توافق کاهش تولید در ماه نوامبر افزایش یافته است، در صورت عدم دستیابی به کاهش تولید به کمتر از ۳۳ میلیون بشکه در روز، خطر کاهش شدید قیمت نیز وجود دارد».

شک‌ و تردیدهای بازار از این واقعیت ناشی می‌شود که اوپک در سال جاری و در پی بی‌میلی ایران، عربستان و عراق برای از دست دادن سهم بازار، تولیدات خود را به بیشترین سطح رسانده است.

در نتیجه، تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر به ۳۳.۶۰ میلیون بشکه در روز رسیده که بیشترین میزان در طول تاریخ این سازمان بوده است. با وجود این بانک بارکلیز اعلام کرده که انتظار ندارد که در پایان سال شاهد سقوط قیمتی مشابه با سال گذشته باشد.

منبع: اقتصادنیوز به نقل از رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها