8851972420.jpg

قیمت طلا ، پس از روند نزولی روز جمعه، امروز با شروع بازارهای جهانی با ثبات نسبی روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کاهش نگرانی ها نسبت به بحران مالی دویچه بانک آلمان موجب شد تا قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شود ولی با آغاز مبادلات دوشنبه قیمت طلا با افزایش نسبی مواجه شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به بیش از ۱۳۱۵ دلار رسیده که نسبت به روز جمعه ۴.۳۰ دلار افزایش نشان می دهد. قیمت طلا روز جمعه به کمتر از ۱۳۱۱ دلار رسید که این پایین ترین رقم از ۲۱ سپتامبر به شمار می رود.

انتشار اخبار مربوط به توافق احتمالی دویچه بانک با وزارت دادگستری آمریکا بر سر پرداخت جریمه، تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه داشته است.

موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس اعلام کرد: سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی ۱۳۱۰ دلار است و اگر این سطح حساس شکسته شود قیمت طلا تا ۱۳۱۰ دلار کاهش خواهد یافت.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که شاخص تولیدات صنعتی چین در ماه سپتامبر به ۵۰.۴ واحد رسیده است. افزایش این شاخص به ۵۰ واحد نشانگر ادامه روند رشد و رونق در بخش صنعت چین بوده است.

افزایش تقاضا تاثیر زیادی بر بهبود وضعیت بخش صنعت چین طی دو ماه اخیر داشته است. ولی نگرانی هایی درباره باثبات بودن رشد و رونق صنعتی چین وجود دارد چرا که صنایع بزرگ چین هم اکنون با مازاد ظرفیت تولید روبرو هستند.

آمارهای اقتصادی آمریکا نیز نشان می دهد که نرخ تورم این کشور طی ماه سپتامبر با رشد ۰.۲ درصدی روبرو شده ولی هزینه های بخش خصوصی در این مدت با رشد همراه نبوده است.

در بازار بین المللی ارز نیز شاخص ارزش دلار آمریکا با ۰.۱۲ درصد افزایش به بیش از ۹۵.۵۶ واحد رسیده است. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن نیز با ۰.۱۵ درصد کاهش به کمتر از ۴۹.۹۲ دلار رسیده است.

تعطیلات سراسری و طولانی چین به مناسبت روز ملی این کشور از اول اکتبر آغاز شده و این مساله تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی خواهد داشت.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

منبع: از پایگاه اینترنتی بولیون دسک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها