636109241391419277_b.jpg

معاون اول رئیس جمهوری گفت: تلاش دولت این است که با وجود محدودیت بودجه، تا پایان مهرماه مطالبات کشاورزان و گندم کاران را پرداخت کند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز (شنبه، ١٠ مهرماه) با حضور در تالار وحدت ضمن بازدید از نمایشگاه عکس دستاوردهای دولت یازدهم تحت عنوان هنر تدبیر، به محدودیت‌های بودجه دولت در سال ٩٥ به دلیل کاهش قیمت نفت اشاره کرد و گفت: تلاش دولت این است که با وجود محدودیت بودجه، تا پایان مهرماه مطالبات کشاورزان و گندم کاران را پرداخت کند، البته برخی پیمانکاران نیز مطالباتی از دولت دارند که امیدوارم با برنامه ریزی‌های انجام شده بتوانیم در اسرع وقت مطالبات آن‌ها را نیز پرداخت کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: کارهایی که در دولت تدبیر و امید انجام شده در مقایسه با شرایط کشور در زمانی که دولت یازدهم مسئولیت اداره کشور را برعهده گرفت، قابل مقایسه نیست .یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت، امید مردم به آینده کشور است، به گونه‌ای که آرامش و ثبات در کشور حکمفرما شده و شرایط به گونه‌ای نیست که وضع اقتصادی با جوسازی ملتهب شود و مردم به بازارها هجوم آورند.

وی، جمهوری اسلامی ایران را کشوری استثنایی با فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوان توصیف کرد و گفت: ایران از نظر جغرافیایی در منطقه‌ای حساس و مهم واقع شده و جوانان تحصیلکرده، منابع طبیعی، انواع معادن و مرزهای دریایی از جمله ظرفیت‌های مهم کشور است، به همین دلیل بسیاری از کشورهای دنیا تمایل زیادی دارند که با ایران همکاری کنند.

جهانگیری در ادامه با تاکید بر این که هم اکنون تا رسیدن به نقطه مطلوب و آنچه انتظار مردم است، فاصله داریم، عنوان کرد: رشد اقتصادی و اشتغالزایی دغدغه‌ای جدی است، البته دولت تدبیر و امید در ٣ سال گذشته توانست بسیاری از مشکلات را در بخش‌های مختلف برطرف کند.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت امسال، اجرای اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی را با جدیت دنبال می‌کند و تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی از برنامه های مهم خود می‌داند.

وی در ادامه، مبارزه با مفاسد اقتصادی را یکی از سیاست‌های قطعی دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: جلسات ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که با فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شده است، در ٣ سال اخیر  به صورت منظم با حضور مسئولان قوای ٣ قوه برگزار می‌شود . این ستاد در مسائل مختلف و در مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی از جمله مفاسد مالی و پولی گام‌های موثری برداشته است.

جهانگیری با اشاره به سخنان برخی مجموعه ها  که درباره این ستاد اظهار نظر می‌کنند و می‌خواهند راجع به ادامه کار ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی تصمیم گیری کنند، گفت: این ستاد بر اساس فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شده و به حیات خود ادامه خواهد داد، در فرمان ایجاد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید شده است که هیچ دستگاه و نهادی نمی‌تواند خود را از نظارت این ستاد مستثنی بداند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها