100454210-dollar-bill-sign-in-oil-gettyp.1910x1000.jpg

با رشد قیمت نفت در روز جمعه، این کالای اساسی با رشدی ۸ درصدی در هفته گذشته مواجه شد و دومین ماه متوالی رشد خود را به ثبت رساند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر با رشدی ۴ درصدی در هفته گذشته ۴۹ دلار و ۶ سنت و هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با رشدی ۸ درصدی ۴۸ دلار و ۲۴ سنت معامله شد.

این در حالی است که در نشست غیررسمی اوپک در الجزایر تصمیم بر آن شد که اوپک روزانه ۷۰۰ هزار بشکه از ظرفیت تولید خود را کاهش دهد. تحلیلگران برآورد می‌کنند که عرضه مازاد نفت جهانی در حدود ۱ تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز باشد.

بررسی رویترز در روز جمعه نشان داد که پس از تقویت صادرات عراق و لیبی، تولید اوپک در ماه سپتامبر به ۳۳.۶۰ میلیون بشکه در روز رسیده است.

 قیمت هر بشکه نفت برنت در هفته و ماه جاری ۴ درصد رشد داشته ولی در پایان سه‌ماهه سوم افتی ۱ درصدی را تجربه کرده است. این در حالی است که قیمت هر بشکه نفت برنت با رشدی ۸ درصدی در این هفته و این ماه تجربه کرده ولی در این سه‌ماهه تقریبا ثابت باقی مانده است.

دیوید تامپسون، نایب رئیس شرکت پاورهاوس اعلام کرد: «بله، ما شاهد دومین ماه متوالی رشد قیمت نفت هستیم ولی سوالی که وجود دارد این است که آیا ما می‌توانیم به قیمت‌های بالاتری هم برسیم یا خیر؟»

اوپک روز چهارشنبه اعلام کرد که برای کاهش تولیدات به سطوحی بین ۳۲.۵ تا ۳۳ میلیون بشکه در روز به یک توافق کلی رسیده است. جزئیات این توافق قرار است در نشست رسمی سیاست‌گذاری اوپک در ماه نوامبر نهایی شود.

این کاهش به دلیل نصف شدن قیمت نفت از اواسط سال ۲۰۱۴ تاکنون بوده است.

روسیه که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غیراوپکی است اعلام کرد اگر با اوپک به توافق برسد راهی برای فریز تولید پیدا خواهد کرد.

آمریکا، دیگر تولیدکننده بزرگ غیراوپک اعلام کرد که به طرح اوپک اعتماد کمی دارد. آموس هوشتین گفت: هر گونه رشد قیمتی ناشی از کاهش تولید موجب افزایش تولیدات آمریکا شده و این موضوع در نهایت باعث ناکامی توافق می‌شود.

تعداد دکل‌های نفتی آمریکا در پایان سه‌ماهه سوم ۹۵ عدد افزایش یافت تا بیشترین رشد فصلی خود را از سال ۲۰۱۴ تجربه کند.

منبع: اقتصادنیوز به نقل از رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها