سنگ آهن3.jpg

قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی روز چهارشنبه چین با رشدی ۱.۵ درصدی مواجه شد. این در حالی بود که قیمت فولاد پس از افت در جلسه گذشته امروز به یک ثبات نسبی رسید، با وجود این معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند تقاضا برای سنگ‌آهن در آستانه تعطیلات یک‌هفته‌ای چندان سنگین نباشد.

به گزارش « پایگاه خبری بورس کالای ایران» معامله‌گران اعلام کردند در میان فاصله زیاد میان عرضه و تقاضای محموله‌های سنگ‌آهن، اکثر کارخانه‌های فولاد در آستانه تعطیلات جشن ملی چین به خوبی انبارهای خود را پر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش هر تن سنگ‌آهن ماه ژانویه در بورس کالای دالیان با رشدی ۰.۷ درصدی ۴۰۹ یوآن (۶۱ دلار) معامله شد. در بورس آتی شانگهای نیز قیمت هر تن میلگرد با اندکی تغییر به ۲۲۷۸ یوآن رسید.

نو پاور، مدیر اجرای شرکت فرتسکیو هفته گذشته در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد: ما در ۱۸ ماه گذشته شاهد دوره‌ای از ثبات در سنگ‌آهن بودیم و در آینده نیز تغییر خاصی را مشاهده نمی‌کنیم. در حالی که تقاضای سالانه فولاد چین در حدود ۸۰۰ میلیون تن ثابت باقی مانده است اما بازار همچنان قدرت خود را حفظ کرده است.

پس از سه سال افت،‌ قیمت سنگ‌آهن در سال جاری نزدیک به ۳۱ درصد رشد داشته اما این رشد اخیرا در محدوده ۶۰ دلاری متوقف شده است.

بر اساس TSI، قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز سه‌شنبه با افتی ۰.۴ درصدی به ۵۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

منبع: اقتصاد نیوز به نقل از رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها