chinasteelcut.jpg

به دنبال افزایش قیمت سنگ‌آهن، قیمت فولاد در معاملات آتی شانگهای به بالاترین سطح دو هفته اخیر خود رسید. این در حالی است که چشم‌انداز لرزان تقاضا مانع از رشد چشمگیر قیمت شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، وانگ لی‌کان، رئیس اتحادیه آهن و فولاد چین در هفته گذشته اعلام کرد: «با وجود اینکه رشد قیمت در اوایل سال، باعث شد تا کارخانه‌های چینی مجددا به سودآوری بازگردند، تقاضای فولاد چین احتمالا برای سومین سال متوالی کاهش پیدا کند».

وانگ گفت: مصرف فولاد خام چین از ژانویه تا جولای ۱.۹ درصد کاهش داشته است. مورگان استنلی اعلام کرد افزایش شدید قیمت مواد خام و رشد تقاضای متوسط ممکن است در ادامه سال جاری کاهش یافته و یا حتی موجب افت سودآوری شرکت‌های فولادسازی جهانی شود.

 مورگان استنلی در گزارش خود اعلام کرد: «در حالی که اثر چنین روندی را روی سود کارخانه‌های فولاد محاسبه کنیم. ما معتقدیم که کندی رشد تقاضا احتمالا موجب کاهش قدرت قیمت‌گذاری برخی از تولیدکنندگان فولاد شود

هر تن میلگرد در بورس آتی شانگهای با رشدی ۰.۸ درصدی ۲۳۱۶ یوآن (۳۴۷ دلار) معامله شد.

مورگان استنلی اعلام کرد، افزایش قیمت زغال سنگ که به شدت از رشد قیمت فولاد پیشی گرفته است، نیز خطری برای حاشیه سود فولادسازان به شمار می‌رود.

قیمت فولاد چین به شدت با سنگ‌آهن همراستا شده است، به طوری که قیمت هر تن سنگ‌آهن با رشدی ۳۲ درصدی در سال جاری به ۵۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.

در بورس کالای دالیان نیز هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه ژانویه با افتی ۰.۴ درصدی به ۴۰۹.۵۰ یوآن رسید.

منبع: اقتصادنیوز به نقل از رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها