359342_343.jpg

در دومین روز هفته، دلار با ۵ تومان افزایش به قیمت ۳ هزار و ۵۷۳ تومان رسید تا رکورد قیمتی خود را از بهمن ماه سال گذشته بشکند بر همین اساس قیمت این رشد غیر منتظره با وجود نا امیدی ها از افزایش بهای اونس در روز دوشنبه موجب رشد اندک بهای سکه در بازار آتی شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بهای دلار روز یکشنبه از ۳هزار و ۵۷۰ تومان عبور کرد تا برای اولین بار از تاریخ ۱۶ بهمن۹۴، محدوده قیمتی خود را بشکند بر همین اساس بازار سکه طی این روز به اخبار مربوط کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی بی اعتنایی کرد و همسو با دلار روز مثبتی را برای خود به ثبت رساند.

به این ترتیب، بازار آتی سکه بورس کالای ایران در دومین روز هفته با رشد قیمت همراه شد، به طوری که سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و ۱۳۳هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۰۹ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با قیمت یک میلیون و ۱۴۷هزار تومان معامله شد که رشد۰/۱۲ درصدی را در این روز به ثبت رساند.

همچنین قرارداد تحویل اسفندماه نیز با قیمت یک میلیون و ۱۶۱ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۰۸درصدی را تجربه کرد. سکه تحویل اردیبهشت سال آتی هم با ۰/۰۹ درصد رشد با قیمت یک میلیون و ۱۷۶ هزار تومان به فروش رسید.

در پایان سررسید تیر ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و ۱۹۵ هزار تومان معامله شد و افزایشی معادل ۰/۱۵ درصد را ثبت کرد.

از سویی حجم معاملات آتی سکه در اولین روز هفته به یک هزار و ۹۳۰ قرارداد به ارزش ۲۲۹ میلیارد ریال رسید .

در بازار سکه نقدی چه گذشت؟

روز گذشته، در حالی که بازار جهانی تعطیل بود و قیمت دلار در مسیر افزایشی قرار داشت، سکه تمام بهار آزادی در بازار نقدی به دلیل افزایش غیر منطقی در روزهای گذشته و هماهنگی با قیمت سکه آتی راه کاهشی را در پیش گرفت، امری که منجر به دو رقمی شدن حباب آن شد. در دومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی با هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و ۱۱۸ هزار تومان رسید. در شرایطی که بهای دلار در بازار داخلی افزایش قیمت را تجربه کرد، برخی فعالان، پایین آمدن سکه را ناشی ازکاهش تقاضا دانستند.

به این ترتیب در دومین روز هفته، قیمت سکه امامی و نیم‌سکه با افزایش همراه شد و به ترتیب با افزایش قیمت ۵۰۰ و ۱۰۰۰ تومانی، معادل یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان و ۵۶۸ هزار تومان گزارش شدند.

همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز، با قیمت ۱۱۴ هزار و ۲۵ تومان گزارش شد که نسبت شنبه گذشته ۱۱۵ تومان رشد کرده بود.

این در حالی است که قیمت ربع‌سکه و سکه گرمی به ترتیب نسبت به روز شنبه  ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ تومان کاهش یافته و در حال حاضر به ترتیب ۲۹۶ و ۱۸۵ هزار تومان قیمت داشتند.

معامله ۳۲سکه در قالب گواهی سپرده

حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران امروز به ۳۲ سکه به ارزش ۴۲۴ میلیون ریال رسید. همچنین آخرین قیمت معامله سکه طلا بر روی تابلوی معاملات یک میلیون و ۱۱۵ تومان ثبت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها