Capturett.PNG

بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از نخستین تجربه در سال قبل، امسال نیز آماده می‌شود تا ۲۰ هزار تن تولید ذرت این استان را خرید کند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، علی لاهوتی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان کهگیلویه و بویراحمد امروز چند مسؤول شرکت بورس کالای ایران و مسؤول طرح ذرت وزارت جهاد کشاورزی را به این استان دعوت کرد، تا زیرساخت‌های خرید محصول ذرت کشاورزان در بخش آموزش تکمیل کند.

در این نشست که عصر دیروز با حضور مجتبی گودرزی، مدیر پذیرش مشتریان بورس کالا، برمک هوشیار، مدیر اطلاعات و فناوری بورس کالای ایران و مصطفی عربی مسؤول طرح ذرت وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، لاهوتی از جایگزینی قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی در محصول ذرت خبر داد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال گذشته در یک تجربه جدید، ۱۴ هزار تن ذرت تولیدی کشاورزان این استان خرید شد.

وی با بیان اینکه امسال نیز عزم این شرکت برای خرید محصول ذرت کشاورزان جزم است، ادامه داد: در فضای انباری مشکل جدی داریم که نیازمند همکاری سازمان جهاد کشاورزی برای رفع این مشکل هستیم.

وی گفت: پیش بینی می‌شود، امسال حدود ۲۰ هزار تن ذرت در کهگیلویه و بویراحمد تولید شود که اگر بخواهیم عمده آن را خرید کنیم، حداقل به فضای انباری ۶ هزار تنی نیاز داریم.

لاهوتی، ظرفیت فعلی انبارهای این شرکت را کمتر از ۴ هزار تن اعلام کرد.

نیازمند حرکت همگام با کشاورز از مزرعه تا فروش هستیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، سیاست قیمت تضمینی محصولات را شیوه کشورهای پیشرفته جهان دانست و اظهار کرد: این شیوه به علت علمی بودن و حساسیت بالای آن نیازمند برنامه‌ریزی و حرکت همگام با کشاورز از مزرعه تا فروش است.

جعفر گوهرگانی افزود: همه فضای انباری لازم به ذخیره محصول ذرت اختصاص می‌یابد تا در  این زمینه مشکلی نداشته باشیم

.

پرداخت به موقع مطالبات، خستگی را از تن کشاورزان بیرون می‌کند

ابوالحسن صداقت‌کیش نیز در همین زمینه گفت: امروز حاصل دسترنج کشاورزان و تلاش همکاران بخش کشاورزی در محصول ذرت به ثمر می‌نشیند و بنابراین هیچ کوتاهی و سهل‌انگاری پذیرفتنی نیست.

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید مزد کشاورزان قبل از خشک شدن عرق شان پرداخت شود، افزود: پرداخت به موقع مطالبات ذرت‌کاران خستگی را از تن کشاورزان بیرون می‌کند که لازم است از هم‌اکنون در سطح ملی پیگیر پرداخت مابه‌التفاوت قیمت فروش این محصول در بورس باشیم.

وی تصریح کرد: از آنجا که کشاورزان بلافاصله به کشت گندم و جو مشغول می‌شوند، می‌بایست نقدینگی لازم را داشته باشند  .

مسئولان و کارشناسان شرکت بورس کالای ایران در این کارگاه، آموزش‌های لازم را به ویژه در نحوه آشنایی با سامانه مخصوص ثبت اطلاعات ذرت‌کاران و بورس ارائه کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها