gold-593057.jpg

قیمت جهانی طلا امروز (دوشنبه) در حالی با کاهش نسبی روبرو شده است که مناظرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مناظرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان و هیلاری کلینتون نامزد دموکراتها آغاز می شود و این مساله تاثیر زیادی بر بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا داشته است.

بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که علی رغم کاهش قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه ، قیمت این فلز گرانبها در کوتاه مدت با کاهش چندانی روبرو نخواهد شد.

قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه به کمتر از ۱۳۳۴ دلار رسیده است که نسبت به روز جمعه بیش از ۲.۵۰ دلار کاهش یافته است. موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس نیز پیش بینی کرد که قیمت هر اونس طلا در کوتاه مدت بین ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۰ دلار در نوسان خواهد بود.

نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا قرار است امروز دوشنبه برگزار شود. این مناظره قرار است در دانشگاهی در نیویورک انجام شود. تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر ۲ مناظره دیگر نیز برگزار خواهد شد.

به نظر می رسد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مهمترین عامل موثر بر بازارهای بین المللی طی هفته های آینده خواهد بود. نظرسنجی ها نشان می دهد که رقابت ترامپ و کلینتون بسیار نزدیک است.

در حالی که فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد بعید به نظر می رسد که در نشست نوامبر و در شرایطی که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است، فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد و هر گونه تصمیم برای افزایش نرخ بهره به نشست دسامبر موکول خواهد شد.

برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نهایت موجب افزایش تقاضا برای طلا و رشد قیمت این فلز گرانبها خواهد شد.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با ۰.۰۵ درصد کاهش به کمتر از ۹۵.۴۴ واحد رسیده است. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن نیز با ۰.۵۹ درصد افزایش به بیش از ۴۶.۲۳ دلار رسیده است.

قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت. رئیس فدرال رزرو آمریکا و رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در روزهای آتی سخنرانی های مهمی خواهند داشت.

منبع: پایگاه اینترنتی بولیون دسک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها