5(45).jpg

بهای جهانی اونس در پایان معاملات روز جمعه با کاهش روبرو شد که این روند افت سکه در بازار آتی بورس کالای ایران را در روز شنبه به دنبال داشت، این در شرایطی است که بهای سکه در بازار نقدی با نوسان قیمت رو به رو شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، فلز گرانبها در پایان مبادلات روز جمعه با ۳ دلار کاهش به کمتر از ۱۳۳۸ دلار رسید و موجب روند نزولی سکه در بازار آتی شد.

به این ترتیب، بازار آتی سکه بورس کالای ایران در اولین روز هفته با افت قیمت همراه شد، به طوری که سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و ۱۳۲هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۰۹ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با قیمت یک میلیون و ۱۴۶هزار تومان معامله شد که افت۰/۱۳ درصدی را در این روز به ثبت رساند.

همچنین قرارداد تحویل اسفندماه نیز با قیمت یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۱۵درصدی را تجربه کرد. سکه تحویل اردیبهشت سال آتی هم با ۰/۱۶ درصد افت با قیمت یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان به فروش رسید.

در پایان سررسید تیر ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و ۱۹۳ هزار تومان معامله شد و کاهشی معادل ۰/۱۸ درصد را ثبت کرد.

از سویی حجم معاملات آتی سکه در اولین روز هفته به ۳ هزار و ۱۴۰ قرارداد به ارزش ۳۷۲ میلیارد ریال رسید .

در بازار سکه نقدی چه گذشت؟

در بازار دیروز شنبه، قیمت سکه بهارآزادی، سکه امامی و هرگرم طلای ۱۸ عیار با افزایش همراه شده است. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه و ربع‌سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته و قیمت سکه گرمی بدون تغییر گزارش شد.

به این ترتیب اولین روز معاملاتی هفته، قیمت سکه بهارآزادی و سکه امامی با افزایش همراه شد. به طوریکه به ترتیب با افزایش قیمت ۱۰۰۰ و ۶۰۰ تومانی، معادل یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان گزارش شدند.

همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز، با قیمت ۱۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان گزارش شد که نسبت به پنجشنبه گذشته ۵۸ تومان رشد کرده بود.

این در حالی است که تا این لحظه از بازار قیمت نیم سکه و ربع‌سکه نسبت به روز گذشته هزار تومان کاهش یافته و به ترتیب با قیمت های ۵۶۷ و ۲۹۷ هزار تومان معامله شدند.

از سویی سکه گرمی نیز نسبت به پنجشنبه گذشته تغییرقیمتی جدیدی را شاهد نبود.

معامله ۴۰سکه در قالب گواهی سپرده

حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران امروز به ۴۰ سکه به ارزش ۴۴۵ میلیون ریال رسید. همچنین آخرین قیمت معامله سکه طلا بر روی تابلوی معاملات یک میلیون و ۱۱۵ تومان ثبت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها