درحالی‌که نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا از دیروز آغازشده سرمایه‌گذاران بین‌المللی منتظر روشن شدن وضعیت نرخ بهره و سیاست‌های پولی فدرال رزرو هستند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از رویترز، روشن شدن وضعیت نرخ بهره آمریکا تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که تقویت ارزش دلار و افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می‌تواند تاثیر زیادی بر افت بیشتر قیمت طلا داشته باشد.

بر اساس این گزارش سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۱۰۰ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا ۱۰۸۰ دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

از طرفی نیز اگر سطح حمایتی ۱۰۸۰ دلاری نیز شکسته شود زمینه لازم برای کاهش بیشتر قیمت طلا فراهم خواهد شد و احتمالا به کمتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، روشن شدن وضعیت نرخ بهره آمریکا در پایان نشست دو روزه آتی ، تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

همچنین به نظر می‌رسد انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا، منطقه یورو و چین نیز طی روزهای آینده تاثیر خود را بر قیمت جهانی طلا بگذارند.

FacebookTwitterGoogle+

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها