• ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
  • کد خبر: 6004
photo_2016-09-24_11-18-44.jpg

تحلیل هفته گذشته بازار طلا و سکه اعم از جهانی و داخلی نشان می دهد که طی هفته جاری قیمت ها بر سطوح فعلی پابرجا خواهد بود.

تحلیل آبشده طلا

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در تایم روزانه الگو برای آبشده طلا با شکل گیری مثلث متقارن منتظر شکسته شدن یکی از ضلع های بالا یا پایین الگو هستیم. با توجه به روند فعلی انتظار شکسته شدن ضلع بالا بیشتر است و در این صورت هدف ۵۱۰هزار تومان خواهد بود. اما مقاومت ۵۰۰هزار بسیار قوی می باشد. شکست ضلع پایین الگو نیز ریزش تا ۴۷۶هزار را در پی خواهد داشت.

تحلیل سکه نقدی

سکه نقدی همچنان روی لول هفتگی مهم خود قرار دارد و برای چندین هفته است که نتوانسته آن را بشکند. از ظاهر حرکات اینطور به نظر میرسد که در از دست دادن پتانسیل صعود خود می باشد.

در تایم روزانه مشاهده میکنیم که بازار روندی کاملا خنثی دارد. محدوده ۱۱۲۲۰۰۰-۱۱۲۰۰۰۰ سطح عرضه می باشد که قیمت در برخورد به آن واکنش داده است. همچنین محدوده ۱۱۱۳۰۰۰-۱۱۰۸۰۰۰ نیز محدوده تقاضا بوده و قیمت واکنش خوبی به آن نشان داده است. با توجه به آرایش کندل ها در برخورد به محدوده عرضه، هدف میتواند مجددا محدوده تقاضا (۱۱۱۳۰۰۰-۱۱۰۸۰۰۰) باشد.

سطح حمایتی میانه راه ۱۱۱۶۰۰۰ و سطح مقاومتی بعدی ۱۱۲۶۰۰۰ خواهد بود.

تحلیل آتی سکه تحویل اردیبهشت ۹۶

در اتی سکه باید گفت قیمت در یک منطقه رنج در حال نوسان است و هفته به هفته نوسان خود را کاهش میدهد و با توجه به بلاتکلیف بودن قیمت در اونس طلا باید منتظر نوسان تازه و روند دار مناسبی برای آتی سکه باشیم که در آتی سکه سطح عرضه ۱۱۸۳۰۰۰ وتقاضای ۱۱۶۵۰۰۰ تا ۱۱۶۱۰۰۰ باید شکسته شود، و با توجه به شکست این سطوح به نظر می رسد معاملگران تصمیم خوبی برای ایجاد نوسان داشته باشند. شکست سطوح زمانی مشخصی ندارد و باید منتظر اونس طلا در شکست سطوح ۱۳۰۰ - ۱۳۵۳ و ۱۱۶۳ باشیم. اما در بین سطح عرضه و تقاضایی که وجود دارد محدوده خوبی برای نوسان گیری ایجاد می کند اما با توجه به سطوح باید در محدوده ۱۱۸۳۰۰۰ در صورت عدم شکست این سطح از خرید خودداری کرد و در صورت عدم شکست ۱۱۶۱۰۰۰ از فروش خودداری کرد.

در ادامه برای خروج و درون محدوده رنج سناریو های را مطرح می کنیم:

سناریو افزایشی

چنانچه قیمت با خروج از محدوده رنج و با شکست ۱۱۸۳۰۰۰ بتواند تثبیتی ایجاد کند احتمال رشد قیمت تا محدوده ۱۲۰۰۰۰۰ پیش بینی می شود و اهداف میانی می تواند ۱۱۷۸۰۰۰ - ۱۱۹۳۰۰۰ و ۱۱۹۷۵۰۰ باشد.

سناریو کاهشی

چنانچه قیمت با خروج از محدوده رنج با شکست ۱۱۶۱۰۰۰ بتواند تثبیتی ایجاد کند احتمال کاهش قیمت تا محدوده ۱۱۴۶۰۰۰ پیش بینی می شود و اهداف میانی می تواند ۱۱۵۷۰۰۰ - ۱۱۵۳۰۰۰ باشد.

سناریوهای مقاومت و حمایتی که می تواند در درون محدوده خنثی ایجاد شود:

  • حالت مقاومتی: چنانچه قیمت همچنان در این محدوده مقاومت کند احتمال کاهش قیمت به اهداف ۱۱۷۳۵۰۰ - ۱۱۶۹۰۰۰ - ۱۱۶۵۰۰۰ - ۱۱۶۱۰۰۰ پیش بینی می شود.

  • حالت حمایتی: چنانچه قیمت مجدد به محدوده حمایتی ۱۱۶۱۰۰۰ تا ۱۱۶۵۰۰۰ دست پیدا کند در صورت حمایت قیمت و صعودی بودن مجدد قیمت اونس طلا و عامل های داخلی احتمال رشد و به اهداف میانی ۱۱۷۳۵۰۰ - ۱۱۷۶۵۰۰ - ۱۱۸۳۰۰۰ پیش بینی می شود.

نکته:

  • شایان ذکر است که درون محدوده خنثی می تواند سناریو های حمایتی و مقاومتی در اهاف میانی برگشت کنند و باید با توجه به روند اونس طلا در نظر گرفت.



منبع: طلا چارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها