• ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
  • کد خبر: 5969
854161991579431.jpg

در حالی که بازارهای بین المللی در انتظار اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا و همین طور نتایج نشست بانک مرکزی ژاپن هستند، قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تغییری نکرده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه قرار است امروز عصر در کنفرانس خبری، سیاست های پولی و نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را اعلام کند.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا بدون تغییر نسبت به روز گذشته به سطح ۱۳۱۶ دلار رسیده است. نااطمینانی ها نسبت به سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی ژاپن موجب شده است تا ارزش دلار و ین نیز با تغییر چندانی روبرو نشود.

پیش بینی سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی این است که فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست امروز خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ خواهد کرد ولی ممکن است در نشست نوامبر یا دسامبر یک بار نرخ بهره را افزایش دهد.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر ۲۰۱۵ برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده ولی از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر آمارهای متناقض اقتصادی، نرخ بهره را تغییر نداده است.

پیش بینی می شود بانک مرکزی ژاپن نیز همچنان سیاست نرخ بهره منفی را ادامه دهد. اقتصاد ژاپن با کاهش سطح عمومی قیمتها روبرو است.

نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا نیز روز سه شنبه با کاهش همراه شده است. تازه ترین آمارها نشان می دهد که میزان صادرات ژاپن در ماه اوت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۶ درصد کاهش داشته است. این برای یازدهمین ماه متوالی است که صادرات ژاپن با کاهش روبرو بوده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۴۱ درصد کاهش به کمتر از ۹۳۸ تن رسیده است. میزان ذخایر طلای روسیه نیز تا اوایل سپتامبر به بیش از ۴۹.۱ میلیون اونس افزایش یافته است. این رقم یک ماه قبل به ۴۸.۴ میلیون اونس رسیده بود.

واردات طلای سوییس از هنگ کنگ نیز به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۲ میلادی رسیده است. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نتایج نشست بانکهای مرکزی آمریکا و ژاپن و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت.

وضعیت تقاضای فیزیکی در کشورهای نوظهور به خصوص چین و هند نیز می تواند عامل مهمی در تعیین قیمت طلا باشد.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها