37290-139754.jpg

تازه ترین نظرسنجی کیتکونیوز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نشست مهم و تعیین کننده فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سرمایه گذاران بین المللی به شدت هیجان زده هستند و منتظر برگزاری نشست ۲۱ سپتامبر فدرال رزرو خواهند بود تا وضعیت نرخ بهره آمریکا و تاثیر آن بر قیمت جهانی طلا مشخص شود.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با بیش از ۸ دلار کاهش به کمتر از ۱۳۱۰ دلار رسیده است ولی همچنان سطح حمایتی حساس ۱۳۰۰ دلاری را حفظ کرده است.

اکثر تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نااطمینانی زیادی در بازار طلا به خاطر نشست فدرال رزرو وجود خواهد داشت و وضعیت قیمت طلا در کوتاه مدت به درستی مشخص نیست.

این هفته ۱۳ کارشناس ارشد اقتصادی در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که ۳۸ درصد آنها به افزایش قیمت طلا رای داده اند و ۳۱ درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد. ۳۱ درصد نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو ۱۲۵۱ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۵۹۱ نفر معادل ۴۸ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند. ۵۳۰ نفر معادل ۴۲ درصد پیش بینی کردند که قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و ۱۳۰ نفر معادل ۱۰ درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آتی تغییر چندانی نخواهد داشت.

برپایه گزارش سایت طلا، تحلیلگران اقتصادی همچنین پیش بینی کردند که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر تنها ۱۵ درصد خواهد بود و این احتمال در نشست دسامبر به ۵۳ درصد رسیده است.

به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی، اگر فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند، این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بین ۱۳۰۰ تا ۱۳۶۰ دلار در نوسان خواهد بود. اکر قیمت هر اونس طلا به کمتر از ۱۳۰۰ دلار در هر اونس برسد بهترین فرصت برای خرید خواهد بود.

البته گروهی از کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که قیمت طلا تا قبل از برگزاری نشست فدرال رزرو تغییر چندانی نخواهد داشت. نوسانات ارزش دلار نیز عامل مهم و تاثیرگذاری بر قیمت طلا خواهد بود.

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها