crude-oil-rig-pipes.jpg

قیمت پایه محصولات پتروشیمی فردا از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام می شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با توجه به اینکه قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی روندی تقریبا ثابت را طی کرده، اکثر کارشناسان این حوزه احتمال می دهند که قیمت تعدادی از محصولات تغییر محسوسی نداشته باشد.

در همین حال برخی از محصولات نیز متاثر از افت قیمت ها در بازارهای جهانی، احتمالا روندی نزولی خواهند داشت.

این در حالی است که حجم معاملات هفته گذشته محصولات پلیمری در بورس کالای ایران ۵۴ هزار و ۴۵۷ تن بود، حجم عرضه ها در روز دوشنبه و سه شنبه بالغ بر ۶۳ هزار و ۷۰۹ تن و تقاضا نیز ۱۴۷ هزار و ۵۶۹ تن رقم خورد.

هفته گذشته با وجود افزایش عرضه پی وی سی ها، این کالاها همچنان در کانون توجه خریداران قرار داشتند، البته رقابت برای خرید آنها کاهش یافته بود.احتمال می رود در هفته جاری نیز توجه به این کالاها کاهش بیشتری یابد.

این در حالی است که بازار جهانی پی وی سی همچنان روندی صعودی دارد و به نظر می رسد در بازارهای جنوب آسیا، قیمت پی وی سی به افزایش خود ادامه دهد. البته روند قیمت پی وی سی در منطقه جی سی سی منفی بوده است.

در همین حال هفته گذشته پلی اتیلن های سبک فیلم پتروشیمی بندرامام و لاله نیز مورد توجه خریداران قرار داشتند. پلی اتیلن های ترفتالات نیز با توجه به کاهش عرضه آنها، نسبت به هفته ماقبل، رقابت بیشتری داشتند.

با این حال به نظر می رسد قیمت های جدید محصولات پتروشیمی در هفته جاری اکثرا بدون تغییر محسوس گزارش شود، اما در مواردی مانند پی وی سی ها، پلی اتیلن های ترفتالات، پلی پروپیلن ها و پلی اتیلن های سنگین اکستروژن احتمالا شاهد تغییرات قیمتی خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها