تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد که علت اصلی آن افزایش اعتماد سرمایه گذاران بین المللی خواهد بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، نظرسنجی جدید حاکی است اگرچه براساس آمارهای غیر رسمی، تعداد مدعیان بیکاری در آمریکا طی هفته ای که گذشت به پایین ترین سطح در ۴۰ سال اخیر رسیده ولی تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت طلا طی روزهای آینده با افزایش بیشتری مواجه خواهد شد.

در نظرسنجی آنلاین این هفته کیتکو، ۲۸۸ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۲۲۵ نفر معادل ۷۸ درصد بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. ۴۵ نفر معادل ۱۶ درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند و ۱۸ نفر معادل ۶ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

البته هنوز بسیاری از فعالان اقتصادی بر این باورند که روند صعودی قیمت طلا کوتاه مدت و موقتی خواهد بود و قیمت این فلز زرد در بلند مدت با کاهش همراه خواهد شد.

بنابراین از ۳۵ کارشناس اقتصادی نیز ۱۵ نفر در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۸ نفر معادل ۵۷ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند. ۵ کارشناس ارشد اقتصادی معادل ۲۹ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا طی هفته آینده کاهش خواهد یافت و ۲ نفر معادل ۱۴ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.

از طرفی برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۱۹۰ دلار خواهد بود. گروهی از تحلیلگران نیز تاکید کردند که عامل اصلی افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر، کاهش ارزش دلار آمریکا بوده است.

فعالان بازار طلا بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده بین ۱۱۶۰ تا ۱۱۹۰ دلار در نوسان خواهد بود. تحلیلگران موسسه آی آی تریدر نیز تاکید کردند که اگر سطح حمایتی ۱۱۷۷ دلاری شکسته شود قیمت طلا به زودی به کمتر از ۱۱۵۰ دلار خواهد رسید.

بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست آتی فدرال رزرو آمریکا در ماه اکتبر هستند. گمانه زنی های زیادی در خصوص وضعیت نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال مطرح شده است.

منبع: کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها