5026.jpg

شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که تقاضای جهانی طلا در ۶ماه نخست ۲۰۱۶ میلادی به بیش از ۲۳۳۲ تن رسیده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، شورای جهانی طلا اعلام کرد:  میزان تقاضای سرمایه گذاری برای طلا در این مدت ۱۶ درصد بیشتر از رکورد قبلی در شش ماه نخست ۲۰۰۹ میلادی بوده است.

بر اساس این گزارش تقاضای جهانی طلا در سه ماه دوم امسال نیز مانند سه ماه نخست با افزایش روبرو شده و با ۱۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۱۰۵۰ تن رسیده است.

این رقم در سه ماه دوم ۲۰۱۵ میلادی به ۹۱۰ تن رسیده بود. بی ثباتی های اقتصادی سیاسی و اجتماعی تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا داشته است.

میزان ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان نیز در شش ماه نخست امسال بیش از ۵۸۰ تن افزایش داشته است. این رقم در سه ماه دوم امسال بیش از ۲۳۷ تن رشد نشان داده است.

تقاضای شمش و سکه طلا نیز در سه ماه دوم امسال با رشد فزاینده ای روبرو شده است، تقاضای شمش و سکه در این مدت در آمریکا با ۱۰۱ درصد رشد به ۲۵ تن رسیده است. تقاضای کل برای سکه طلا در شش ماه نخست امسال با ۴ درصد افزایش به بیش از ۴۸۵ تن رسیده است.

افزایش ۲۵ درصدی قیمت جهانی طلا از ایتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون تاثیر زیادی بر رشد تقاضای سرمایه گذاری داشته است. رشد فزاینده قیمت طلا از شش ماه نخست ۱۹۸۰ میلادی بی سابقه بوده است.

این گزارش افزود: تقاضای جواهرات طلا در آمریکا با رشد یک درصدی در ایران با رشد ۱۰ درصدی روبرو شده است. این تقاضا در چین با افت ۱۵ درصدی در سه ماه دوم روبرو شده و به ۱۴۴ تن رسیده است. تقاضای جواهرات در هند نیز در سه ماه دوم امسال با ۲۰ درصد کاهش به ۹۸ تن رسیده است.

از طرفی تقاضای بانکهای مرکزی جهان نیز با ۴۰ درصد کاهش در سه ماه دوم امسال به ۷۷ تن رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به ۱۲۷ تن رسیده بود. بانکهای مرکزی جهان در شش ماه نخست امسال ۱۸۵ تن طلا خریداری کرده اند.

ارزش ذخایر طلای بانکهای مرکزی جهان به بیش از ۱.۴ تریلیون دلار رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها