باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا دستور رفع تحریم‌های ایران را برای اجرای برجام صادر کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، خبرگزاری فرانسه دقایقی پیش اعلام کرد: باراک اوباما در روز "تصویب برجام" دستور لغو تحریم‌های ایران را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، اوباما در پیامی به دولتش دستور برداشتن قدم‌های لازم برای لغو سریع و مناسب تحریم‌ها برای اجرای برجام بر اساس قوانین آمریکا را صادر کرد.

باراک اوباما به وزارت‌خانه‌های خزانه‌داری، امور خارجه، تجارت و انرژی دستور داد تا اقداماتی را برای رفع تحریم‌های ایران به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای که در ماه ژوییه به دست آمده است را بردارند.

اتحادیه اروپا و آمریکا روز یکشنبه ۲۶ مهرماه در پایان فرصت ۹۰ روزه بررسی برجام در پایتخت‌های کشورهای ایران و ۱+۵ دستور قانونی لغو تحریم‌ها علیه ایران را صادر کردند. امروز یکشنبه از سوی دو طرف به نام "روز تصویب" نام‌گذاری شده است و از روز دوشنبه اقدامات برای عملیاتی ساختن برجام شروع می‌شود.

در عین حال علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه به ایسنا گفت که ایران بعد از اطمینان از صدور لغو تحریم‌ها از هفته آینده و با دستور رییس جمهوری اقدامات هسته‌ای خود را شروع می‌کند.

قرار است فدریکا موگرینی و محمد جواد ظریف در پایان روز یکشنبه بیانیه مشترکی را صادر کنند.

بیانیه مشترک موگرینی و ظریف درباره اجرای برجام

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که هر دو طرف به تعهدات خود جهت اجرای برجام متعهد هستد.

بر اساس این بیانیه، کمیسیون مشترک ایران و گروه ۱+۵ فردا دوشنبه بر اساس توافق قبلی تشکیل جلسه خواهد داد تا اقدامات لازم را در این چارچوب انجام دهد.

همچنین در این بیانیه قید شده آژانس تدابیر لازم را برای نظارت بر راستی‌آزمایی درنظر می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها