867559190955633.jpg

حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۶هزار و ۵۴۴ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۷۶۵میلیارد ریال رسید که نسبت به دوشنبه گذشته رشد۵۱درصدی داشته است، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۴ هزار و ۳۳۲ قرار داد رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای  ایران»، پس از رشد اول هفته ای در بازار فلز زرد، قیمت سکه  در بازار نقدی و آتی بورس کالای با روند نزولی همراه شد، البته این در شرایطی است که سر رسید اردیبهشت سال آینده رشد اندکی بر خلاف سایر سر رسید ها تجربه کرد.

به این ترتیب طی روز دوشنبه در بازار آتی بورس کالای ایران سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و ۱۱۷هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۲۷ درصدی را نسبت به روز یکشنبه به ثبت رساند، همچنین سکه تحویل آبان ماه با افت ۰/۱۵ درصدی به قیمت یک میلیون و ۱۳۰هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و ۱۴۱ هزار تومان معامله و با کاهش ۰/۱۸ درصدی رو به رو شد. قرارداد تحویل اسفند با ۰/۰۴ درصد افت به قیمت یک میلیون و ۱۵۴ هزار تومان به فروش رسید. این در شرایطی است که در پایان سررسید ها قرارداد اردیبهشت ماه سال آینده بر خلاف سایر سر رسیدها روند صعودی در پیش گرفت و با نرخ یک میلیون و ۱۷۲ هزار تومان افزایش ۰/۰۳ درصدی را به ثبت رساند.

از طرفی دیروز همزمان با ثبات نسبی اونس جهانی طلا و عقب نشینی دلار قیمتها در بازار نقدی طلا و سکه نیز با کاهش جزئی همراه شد.

به طوری که ارزش سکه امامی و نیم‌سکه به ترتیب ۴۲۰۰ و ۱۰۰۰ تومان نسبت به روز یکشنبه کاسته شد و با قیمت‌های یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان و ۵۷۳ هزار تومان به فروش رسیدند.

همچنین هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت ۱۱۳ هزار و ۸۲۹ تومان به فروش رسید که نسبت به روز یکشنبه گذشته، ۳۵ تومان افت قیمت را تجربه کرد.

این در حالی است که طی این روز قیمت سکه بهارآزادی، ربع‌سکه و سکه گرمی نسبت به روز گذشته تغییری نکرده بود.

در بازارگواهی سکه چه گذشت؟

حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به ۵۲ سکه به ارزش ۵۷۸ میلیون ریال رسید.

بنابراین گزارش، امکان معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها