King-World-News-Richard-Russell-Gold-Bottomed-As-China-Shocked-The-World.jpg

قیمت طلا در بازارهای بین المللی که روز جمعه تحت تاثیر آمارهای اشتغال آمریکا با افزایش یک درصدی روبرو شده بود، در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا طی ماه اوت تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه داشته است.

بر اساس این گزارش، پس از انتشار آمارهای مهم اشتغال در آمریکا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده با کاهش روبرو شده و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا بوده است.

نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است ۲۰ و ۲۱ سپتامبر برگزار شود. قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه به سطح ۱۳۲۴ دلاری رسیده است که نسبت به روز جمعه تغییر چندانی نداشته است. قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش حدود یک درصدی روبرو شد.

رشد اشتغال در اقتصاد آمریکا طی ماه اوت کمتر از انتظارات اولیه کارشناسان اقتصادی بوده است. در عین حال، جفری لاکر رئیس فدرال رزرئ ریچموند تاکید کرده است که اقتصاد آمریکا به اندازه کافی قوی هست تا افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده تضمین شود.

بانکداران بزرگ وال استریت نیز پیش بینی کرده اند که فدرال رزرو تا پایان امسال حداقل یک بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر گذشته برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داد ولی از ابتدی امسال تاکنون نرخ بهره را تغییر نداده است.

در پیش بودن فصل جشن های سراسری در کشورهای آسیایی نیز موجب افزایش نسبی تقاضای فیزیکی طلا شده است. این مساله نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند صعودی قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه و نتایج آن می تواند عامل مهمی در تعیین قیمت طلا و نوسانات نرخ ارز باشد.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در روزهای آینده نیز می تواند بر روند قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی تاثیرگذار باشد. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا در کوتاه مدت می تواند همچنان عامل مهم و تاثیر گذاری بر قیمت طلا باشد.

برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر نرخ بهره را تغییر نخواهد داد.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها