36891-468314.jpg

به دنبال انتشار آمارهای ضعیف اشتغال در اقتصاد آمریکا طی ماه اوت ، نظر سرمایه گذاران بین المللی و تحلیلگران اقتصادی نسبت به روند نوسانات قیمت طلا در هفته آینده تغییر کرده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تازه ترین نظرسنجی کیتکونیوز نشان می دهد که آمارهای ناامید کننده اشتغال آمریکا طی ماه اوت موجب شده است تا نظر سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی نسبت به روند قیمت طلا در هفته آینده ۱۸۰ درجه تغییر کند.

بر اساس این گزارش قیمت طلا پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد و به بالاتر از سطح ۱۳۲۶ دلاری رسیده است.

اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته تنها ۱۵۱ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. در نظرسنجی این هفته کیتکو، ۱۳ کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد ۸ نفر معادل ۶۲ درصد به افزایش قیمت جهانی طلا در روزهای آینده رای داده اند.

هفته گذشته حدود نیمی از کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا کاهش خواهد یافت. این هفته تنها ۲ نفر معادل ۱۵ درصد اعلام کرده اند که قیمت طلا در هفته آینده کاهش می یابد و ۳ نفر معادل ۲۳ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین از سرمایه گذاران بین المللی نیز ۱۰۹۱ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۶۲۶ نفر معادل ۵۷ درصد اعلام کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. ۳۱۱ نفر معادل ۲۹ درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند و ۱۵۴ نفر معادل ۱۴ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا بدون تغییر خواهد بود.

نظرسنجی کیتکو همچنین نشان می دهد که پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر به کمتر از ۱۲ درصد رسیده است. این رقم پیش از انتشار این آمارها به ۲۴ درصد رسیده بود.

به نظر می رسد سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده ۱۳۶۲ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد. سطح حمایتی قیمت طلا نیز در روزهای آینده ۱۳۱۰ دلار است و اگر این سطخ شکسته شود قیمت طلا تا ۱۳۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، آمارهای اشتغال آمریکا در ماه اوت مانع بزرگی برای هرگونه تصمیم فدرال رزرو در زمینه افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر خواهد بود.

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها