AAEAAQAAAAAAAAYDAAAAJGZkNWExMzRkLTM4NjQtNDEwNS05ZTc5LTNhOTQ0MjNlODYwMQ.jpg

بررسی معاملات آتی سکه طی هفته گذشته نشان می دهد که سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۶ یعنی حدود ۸ ماه آینده کماکان صدرنشین بازار آتی است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دلار و سکه برای دومین هفته متوالی مسیر معکوسی را طی کردند. هفته گذشته، دلار ۰/۴ درصد افزایش و سکه ۰/۱ درصد کاهش قیمت را ثبت کرد تا این عوامل در کنار بهای طلای جهانی بر روند معاملات داخلی سکه تاثیرگذار باشد. به این ترتیب حجم معاملات آتی سکه طی هفته اخیر در بورس کالای ایران به ۲۶هزار و ۵۱۸ قرارداد و ارزش آن به بیش از۳ هزار و ۷۶ میلیارد ریال رسید.

بر این اساس در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با ۲۲هزار و ۳۶۵ قرارداد به معاملات تحویل اردیبهشت ماه سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از ۲ هزار ۶۰۳ میلیارد ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید اسفندماه با ۳ هزار و ۱۵۷ قرارداد و ارزش بیش ۳۶۱ میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنین سکه تحویل شهریور ماه سال جاری نیز با حجم ۶۰۱ قرارداد و به ارزش بیش ۶۶ میلیارد ریال در جایگاه سوم ایستاد.

سکه تحویل دی ماه با ۲۶۹ قرارداد و ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال در جایگاه چهارم و همچنین سکه قرارداد آبان ماه با ۱۲۶ قرارداد به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد ریال در جایگاه پنجم معاملات قرار گرفتند.

نگاهی به آخرین روز معاملاتی

نگاهی به آمار معاملات بازار آتی سکه طی هفته گذشته نشان می دهد که این بازار تحت تاثیر متغیر بودن مسیر اونس در بازارهای جهانی و دلار در بازار داخلی، با نوسان قیمت روبه رو بوده است. به این ترتیب بهای سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) در سررسیدهای مختلف با روند قیمتی متفاوتی رو به رو شد؛ به طوری که سکه تحویل شهریور با قیمت یک میلیون و ۱۱۱هزار تومان به فروش رسید که افزایش۰/۰۸ درصدی را در این روز به ثبت رساند.

همچنین قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۱۲۲ هزار تومان معامله شد و رشد۰/۲۷ درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی سال جاری با قیمت یک میلیون و ۱۳۲هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش۰/۰۲درصدی نسبت به چهارشنبه گذشته رو به رو شد. از سویی سکه سررسید اسفند ماه با رشد۰/۰۷درصدی با قیمت یک میلیون و۱۴۶هزار تومان معامله شد. در پایان نیز سکه تحویل اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۶۲ هزار تومان، کاهش ۰/۰۱درصدی را تجربه کرد.

محدوده ۵هزار تومانی سکه نقدی

همچنین بررسی بازار نقدی سکه طی هفته گذشته نشان می دهد ، در ۶ روز معاملاتی ، سکه در دامنه یک میلیون و ۱۱۰ تا یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان در نوسان بود و از این محدوده خارج نشد. شنبه گذشته، سکه با هزار تومان کاهش روی قیمت یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان قرار گرفت و جالب آنکه در انتهای هفته، در نوسان های اندک به‌کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها