در جدیدترین نظرسنجی آنلاین کیتکو، اکثر فعالان بازار طلا و شرکت کنندگان اعلام کردند که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده روند نزولی خود را دنبال خواهد کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که اکثر فعالان بازار در نظرسنجی این هفته پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد، ولی کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران در خصوص روند قیمت طلا در هفته آتی اختلاف نظر داشته اند.

بر اساس این گزارش ۶۱۵ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز شرکت کرده اند که از این تعداد ۳۴۲ نفر معادل ۵۶ درصد اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

براین اساس ۲۱۲ نفر معادل ۳۴ درصد نیز به افزایش قیمت طلا در روزهای آتی رای دادند و ۶۱ نفر معادل ۱۰ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد کرد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی ، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال و تقویت ارزش دلار فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد خواهد کرد.

از ۳۷ کارشناس ارشد اقتصادی نیز ۱۰ نفر در نظرسنجی کیتکو نیوز شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۴ نفر معادل ۴۰ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند. ۴ نفر دیگر معادل ۴۰ درصد نیز معتقدند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت و ۲ نفر معادل ۲۰ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا با تغییر چندانی روبرو نخواهد شد.

همچنین برخی تحلیلگران و فعالان بازار طلا نیز بر این باورند که افت قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی موجب افزایش تقاضای فیزیکی به خصوص در بازارهای آسیایی و نوظهور خواهد شد.

از سویی گروهی از کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۰۹۵ تا ۱۱۰۰ دلار خواهد بود و تا زمانی که این سطوح شکسته نشود نمی توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت طلا امیدوار بود.

این در شرایطی است که برخی کارشناسان نیز اعلام کردند قیمت طلا در کوتاه مدت بین ۱۰۷۰ تا ۱۱۰۰ دلار در نوسان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها