BN-GO673_0122pr_J_20150122174105.jpg

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا بار دیگر با کاهش روبرو شد و به پایین ترین سطح در ۲ ماه اخیر رسیده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،در حالی که سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی منتظر انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه اوت هستند، ارزش دلار در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا طی ماه اوت می تواند گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست های بعدی را بیشتر کند و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شود.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با ۰.۲ درصد کاهش به کمتر از ۱۳۱۴ دلار رسیده است. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرده است که زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره طی ماه های اخیر فراهم شده است ولی فدرال رزرو همچنان منتظر آمارهای اقتصادی بیشتری خواهد بود.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا طی ماه اوت به بالاترین سطح در ۱۱ ماه اخیر رسیده است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز به بالاترین سطح خود در ۳ هفته اخیر در برابر ارزهای معتبر بین المللی رسیده است. شاخص ارزش دلار به ۹۶.۰۷ واحد رسیده که این رقم از ۹ اوت بی سابقه بوده است.

قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره آمریکا واکنش نشان می دهد. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۹۵۵ تن رسیده است.

طی ساعات آینده نیز آمارهای مهم اقتصادی آلمان ، فرانسه و منطقه یورو اعلام خواهد شد. نرخ تورم و بیکاری منطقه یورو در ماه جولای از مهمترین آمارهایی است که طی ساعات آینده منتشر می شود. موسسه ای دی پی نیز عصر امروز آمارهای اشتغال بخش خصوصی آمریکا در ماه اوت را اعلام خواهد کرد.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده خواهد داشت. تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که میزان خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان با کاهش روبرو شده است.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها