تحلیلگران گروه بانکی ای ان زد تاکید کردند که کاهش ارزش دلار و عدم اطمینان سرمایه گذاران نسبت به سیاست های پولی فدرال رزرو موجب شده تا قیمت جهانی طلا بار دیگر با افزایش روبرو شود.

ه گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تحلیلگران ای ان زد بانک بر این باورند که افزایش اعتماد نسبت به بازار طلا در شرایط کنونی که هنوز چشم انداز سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا مشخص نیست تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای اقتصادی ناامید کننده آمریکا و چین در روزهای اخیر تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت طلا داشته است.

البته تحلیلگران ای ان زد بانک بر این باورند که هنوز احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست دسامبر فدرال رزرو وجود دارد و این مساله می تواند موجب کاهش مجدد قیمت این فلز گرانبها شود.

بانک ای ان زد افزود: در کوتاه مدت تغییر نگرش سرمایه گذاران نسبت به وضعیت نرخ بهره آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته ولی ما هنوز پیش بینی می کنیم که قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد. هنوز این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست دسامبر افزایش دهد و این مساله می تواند فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کند.

این بانک در ادامه پیش بینی کرد که میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه پایانی امسال به ۱۱۱۰ دلار خواهد رسید. این رقم در گزارش قبلی این بانک، ۱۰۲۵ دلار اعلام شده بود.

تحلیلگران ای ان زد بانک افزودند: ما هنوز انتظار داریم که بازار طلا واکنش منفی به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نشان دهد ولی این واکنش به شدت پیش بینی های قبلی نخواهد بود.

این موسسه پیش بینی کرد: در سه ماه نخست ۲۰۱۶ میلادی قیمت هر اونس طلا به طور میانگین به ۱۱۵۰ دلار خواهد رسید. در سه ماه دوم نیز قیمت طلا به بیش از ۱۱۷۵ دلار می رسد و این رقم در سه ماه سوم سال آینده نیز به ۱۲۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در شرایط کنونی نوسانات ارزش دلار و وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو خواهد بود.

 

منبع: کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها