ironore.jpg

در پی کاهش تقاضای مواد خام فولادسازی در آستانه نشست هفته آینده گروه ۲۰ در شهر هانگژو، سنگ‌آهن در معاملات آتی چین در نزدیکی پایین‌ترین قیمت دو هفته‌ای خود معامله شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کمبود علاقه به خرید سنگ‌آهن از سوی چینی‌ها موجب شده تا قیمت هر تن سنگ‌آهن به زیر ۶۰ دلار بازگردد.

تحلیلگران بانک ANZ اعلام کردند: «برخی از ظرفیت‌های فولادسازی در آستانه نشست گروه ۲۰ در هانگ‌ژو به اجبار تعطیل شده‌اند

به بسیاری از کارخانه‌های کوچک چینی در نزدیکی هانگژو دستور داده شده تا به منظور بهبود کیفیت هوا در آستانه نشست ۴-۵ سپتامبر سران کشورهای مختلف جهان، تولیدات خود را به حالت تعلیق درآورند.

بررسی شرکت مشاور صنعتی مای‌استیل از ۲۲ کارخانه تولید فولاد نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از این کارخانه‌ها از ماه جولای یا تولیدات خود را متوقف کرده یا کاهش داده‌اند. موضوعی که باعث شده تولید فولاد چین نزدیک به یک میلیون تن کاهش پیدا کند.

هر تن سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان با افتی ۰.۲ درصدی ۴۲۱.۵ یوآن (۶۳ دلار) معامله شد.

افت بیشتر قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی موجب کاهش قیمت لحظه‌ای این کالای اساسی شده است به طوری که قیمت لحظه‌ای در سه ماه و نیم اخیر بیش نزدیک ۵ درصد کاهش داشته است.

 بر اساس آمار TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با افتی ۰.۵ درصدی ۵۸ دلار و ۸۰ سنت معامله شد که پایین‌ترین قیمت از ۲۹ جولای بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر تن میلگرد در بورس آتی شانگهای با افتی ۰.۶ درصدی به ۲۴۶۱ یوآن رسید.

منبع: اقتصادنیوز به نقل از رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها