1435184319-f3def4141ee16d28c15219e46e5d2297.jpg

در پی افزایش غیرمنتظره ذخایر نفتی آمریکا و همچنین نگرانی‌ها در خصوص کاهش تقاضای نفت خام چین، در معاملات اولیه روز چهارشنبه قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هر بشکه نفت برنت با افتی ۵۵ سنتی نسبت به آخرین جایگاه خود در جلسه گذشته ۴۹ دلار و ۴۱ سنت معامله شد و قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با ۶۴ سنت کاهش به ۴۷ دلار و ۴۶ سنت رسید.

تقاضای نفت خام چین توسط پالایشگاه‌های مستقل که از ماه ژوئن واردات خود را شروع کردند به شدت افزایش یافت. اما سرکوب فرار از مالیات در صنعت نفت توسط مقامات؛ تقاضای نفت این پالایشگاه‌ها را تهدید کرده است.

یک معامله‌گر اهل سنگاپور با اشاره به اینکه افت تقاضای چین موجب دو برابر شدن نگرانی‌ها در خصوص عرضه مازاد در بازار جهانی خواهد شد اعلام کرد: «در حال حاضر پرسش این است که آیا پالایشگاه‌های مستقل تولید خود را کاهش خواهند داد یا خیر؟»

افزایش غیرمنتظره ذخایر نفتی آمریکا در هفته گذشته، نگرانی‌ها در خصوص عرضه مازاد در بازار جهانی را تشدید کرده است. هر چند آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد که موجودی ذخایر بنزین و میعانات تقطیری این کشور افت شدیدی کرده است.

پس از گزارش رویترز در خصوص سیگنال‌های مثبت ایران برای همکاری با دیگر اعضای اوپک در خصوص تقویت بازار نفت، قیمت نفت در روز گذشت با رشد قابل‌توجهی مواجه شده بود. اما تحلیلگران و معامله‌گران همچنان نسبت به حصول توافق در نشست ماه آینده در الجزایر تردید دارند.

روز گذشته نخست وزیر عراق اعلام کرد که این کشور هنوز به سهم کامل بازار خود نرسیده است و گفت که دولت او هر گونه توافق برای بالا بردن قیمت که منجر به محدود کردن تولید شود را نخواهد پذیرفت.

منبع: اقتصادنیوز به نقل از رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها