نفت

با توجه به هشدار گلدمن‌ساکس در خصوص پایان صعود قیمت و اینکه پیشنهاد فریز تولید در نزدیکی سطوح کنونی نمی‌تواند عرضه مازاد بازار را از بین ببرد، قیمت نفت خام در معاملات روز سه‌شنبه افتی یک درصدی را تجربه کرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هر بشکه نفت برنت با افتی ۴۱ سنتی ۴۸ دلار و ۷۵ سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با ۵۴ سنت کاهش نسبت به روز گذشته به ۴۶ دلار و ۸۷ سنت رسید.

 تحلیلگران اعلام کردند این سقوط نتیجه صعود بیش‌ از حد قیمت نفت در ماه جاری بوده است. صعودی که باعث رشد ۲۰درصدی قیمت نفت خام از ابتدای ماه آگوست تا اواخر هفته گذشته شده بود. از آن به بعد قیمت نفت بیش از ۳.۵ درصد کاهش داشته است.

 گلدمن‌ساکس اعلام کرد: «در حالی که قیمت‌ نفت از ابتدای آگوست اوج گرفته بود ما معتقدیم این رشد قیمتی به دلیل زیربنای نفتی بهتر نبوده است، بلکه افت دلار و گمانه‌زنی‌ها در خصوص طرح فریز تولید نفت باعث صعود قیمت شده بود

بانک گلدمن‌ساکس اعلام کرد پیشنهاد اعضای اوپک و تولیدکننده‌های دیگر نظیر روسیه برای فریز تولید در سطوح کنونی، باعث می‌شود تا تولید در سطوح بالا باقی بماند و بنابراین تاثیر کمی روی تعادل عرضه و تقاضا در بازار جهانی خواهد گذاشت.

گلدمن‌ساکس همچنین اعلام کرد به دلیل اختلافات میان عربستان و ایران و عدم اطمینان در خصوص تمایل روسیه به همکاری در این طرح، احتمال حصول توافق زیاد نخواهد بود.

بانک گلدمن‌ساکس انتظار دارد تا در تابستان آینده قیمت نفت در محدوده ۴۵ تا ۵۰ دلار به ازای هر بشکه معامله شود، اما هشدار داد که رشد پایدار تولید مختل شده موجب کاهش پیش‌بینی قیمت متوسط نفت WTI به بشکه‌ای ۴۵ دلار خواهد شد.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها