Picture 242.jpg

ورود کالاهای داخلی و خارجی به بورس کالا می تواند علاوه بر تاثیرات مثبت بر روند تولید و تامین کافی و به موقع محصولات، امکان برنامه ریزی دقیق برای تولیدکنندگان و مسوولان در راستای پوشش و تنظیم بازار را فراهم کند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: با ارائه محصولات در بورس کالا علاوه بر تامین کالاهای اساسی با قیمت مناسب، دست دلالان نیز از این عرصه کوتاه می شود.

وی ادامه داد: در بورس کالا باید شرایطی فراهم شود که با برنامه ریزی میزان کالاهای وارداتی برآورد شود تا بر این اساس در قراردادهایی که به صورت سلف (در این قرارداد ، کل مبلغ در زمان انجام معامله توسط خریدار پرداخت می گردد و فروشنده متعهد می شود در تاریخ مشخص و زمان معین به خریدار تحویل دهد) هستند، کالای تحویلی درچند ماه آینده را به فروش برسانیم.

مدیرعامل بورس کالا در خصوص پیشنهاد بورس به وزارت جهادکشاورزی برای عرضه محصولات گفت: برای تنظیم بازار می توان از ساز و کار بورس استفاده کرد البته این سیستم ملاحظاتی دارد که باید به صورت دقیق طراحی و منابع مالی آن تامین نیز شود تا بتوان از تاریخی مشخص، پیش فروش محصولات کشاورزی را آغاز کرد.

منبع:  باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها