• ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
  • کد خبر: 51521
سرکوب قیمت

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است قیمت گذاری دستوری یکی از موانع بازار سرمایه است که موجب ایجاد رانت می‌شود. هومن عمیدی می گوید: یک بار و برای همیشه باید اقتصاد آزاد و پویا را پذیرفت وقیمت گذاری را به بازار واگذار کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هومن عمیدی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به لزوم عرضه تمام محصولات فولادی در بورس، اظهار کرد: در تمام کشورها همواره قیمت گذاری محصولات اعم از گندم، جو، شکر، فولاد و یا نفت در بورس‌ها انجام می‌شود و رسالت بورس‌ها کشف قیمت برای محصولات است. در کشور ما نظام ارزش گذاری دستوری وجود دارد که نرخ‌ها توسط دولت، وزارتخانه و یا شورای رقابت تعیین می‌شود. در واقع یک ساختار سوسیالیستی قرار است تا قیمت‌ها را تعیین کند و به حداقل ممکن برساند.

او با بیان اینکه نمی توان به طور همزمان هم به قیمت گذاری دستوری قائل بود و هم نظام سرمایه گذاری را پذیرفت افزود: باید برای همیشه این مسئله را بپذیریم که اقتصاد آنقدر پویا و قوی است که نرخ‌ها توسط بازار تعریف شود. حتی روند کاهشی نیز توسط خود بازار با سرعت پایین آورده می‌شود.

او ادامه داد: اگر قیمت گذاری‌ها به بازار واگذار شود و یک جریان آزاد و بدون وابستگی تعیین کننده باشد، دیگر نباید نگران مصرف کننده یا تولید کننده باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها